Ayka 09+13+14 Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Ja,vet det bare er å ta en tlf til sykehuset hvis jeg er bekymret,men lurer på om det i det hele tatt er noe vits...så derfor spør jeg Dere hva Dere ville ha gjort/tenkt rundt dette: Er i dag 3dager på overtid. Ingen katastrofe det! Han kommer når han kommer. Siste kontroll var på tirsdagen. BT har vært greit hele veien,også på tirsdag! Har den siste 1,5uke vært en god del mer plaget med vann i kroppen...beina og fingra ser ut som små tjukk-pølser! Har vært opphovnet i beina og henda tidligere i svangerskapet,men da stort sett på kvelden,og har vært "normal" igjen når jeg har våknet om morgenen. Nå kan jeg våkne med hovne bein/fingrer. På tirsdagen så viste det seg også at jeg har "litt protein" i urin,uten at JM kommenterte det noe mer. I går og i dag er formen dalende. Har ikke hodepine i det hele tatt! Har ikke hatt det på mange mnd'er! Men føler meg slapp,uopplagt,tom for energi... Tror ikke jeg har feber,men har ikke målt. Jeg tenker først og fremst på svangerskapsforgiftning,men siden BT har vært så greit,og jeg ikke har noen hodepine,så kan jeg vel bare slå ifra meg den tanken? Hva tror Dere? Noen som har hatt Det uten å ha hodepine?
bondeknøl Skrevet 7. juni 2009 #2 Skrevet 7. juni 2009 Hei Jeg har det akkurat som deg. Jeg er 2 dager over terminen. Blodtrykket mitt har vært fint hele veien, var på siste kontroll på onsdag. Hos meg har det også økt noe voldsomt med vann i kroppen. Var så dårlig her om dagen, slapp, hodet verka osv. Da sjekket jeg bare blodtrykket hjemme, og det var jo lavt som vanlig.. Så mitt tips er å sjekke blodtrykket hvis du har muligheten. Eller rett og slett ringe om du ikke blir noe klokere av detta Kan være varmen også da?
Ayka 09+13+14 Skrevet 7. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. juni 2009 Har ikke muligheten til å sjekke BT selv...men har jo ikke hodepine heller da,så vet ikke helt jeg :S Tror ikke det er varmen heller...har ikke akkurat vært så kjempevarmt her de siste dagene iallefall Hm..nei,jeg vet ikke...kanskje jeg skal ringe,bare for å høre...selv om jeg tror det egentlig er unødvendig...
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 7. juni 2009 #4 Skrevet 7. juni 2009 bedre å ringe en gang for mye en en gang for lite... du angere ikke på å ha spurt hvertfall
Juni1180 Skrevet 7. juni 2009 #5 Skrevet 7. juni 2009 Jeg hadde det akkurat slik som deg.. og den natten begynte riene kl 04:) Kanskje det er fødsel på gang... Husker jeg sa at "i dag føler jeg meg skikkelig ille.. Huff, håper han kommer snart!".. Jeg var 1 uke på overtid!
Line-RM Skrevet 7. juni 2009 #7 Skrevet 7. juni 2009 Jeg har hatt en lignende helg jeg ogsaa. Redd for svangerskapsforgiftning ! Hatt hoeyt blodtrykk, men ingen hevelser eller proteiner i urinen. Men hatt en veldig kvalme, svimmelhet, null energi, svak og helt satt ut siden fredag morgen. Blir jo bekymret for slikt. Jordmor sa ring hvis man faar panne hodepine eller svimmelhet. Jeg tror jeg tar en tur til jordmor imorgen for aa sjekke urin og blodtrykk igjen. Mamma hadde ringt til sykehuset .. hun ble visst litt bekymret.. og de sa hvis jeg var urolig kunne jeg bare komme opp ! Det er mye bedre enn aa sitte hjemme og vaere stresset. Men jeg er mindre urolig ikveld og kjenner masse liv fra lillegutt, saa jeg venter til imorgen ! Men har du vondt i panna , vondt i toppen av magen kan det vaere et tegn paa hoeyt blodtrykk, da ville jeg reist. Det var det jeg fikk beskjed om aa kjenne etter og da drar jeg rett opp hvis det skjer !! Men det er "godt" at det ikke er bare meg som blir bekymret for slike ting, det hjelper at det er flere av oss som gaar igjennom det samme . Hilsen fra Line 38 uker paa vei PS: Min laptop er fra australia, defor har jeg ikke ae, oe, aa .. he he
cakes Skrevet 7. juni 2009 #8 Skrevet 7. juni 2009 jeg hadde svangerskapsforgiftning uten hodepine med førstemann, det kom riktignok på slutten.. men hodepinen kommer av veldig høyt blodtrykk over lengre tid. hodepine er altså ikke et symptom i seg selv, men en konsekvens av vedvarende høyt blodtrykk. så jeg tror ikke du har sv.forgiftning, siden blodtrykket har vært normalt hele veien. proteinnivået i urinen skal også være såpass at jm reagerer litt på det, men det må være i kombinasjon med høyt blodtrykk for at det skal bli svangerskapsforgiftning. du er nok bare slapp og ute av form fordi du er helt på slutten av svangerskapet, er ikke så uvanlig det.
Én til Skrevet 7. juni 2009 #9 Skrevet 7. juni 2009 Ta en telefon hvis du er urolig, men etter min mening høres det veldig kjent ut det du beskriver, og jeg tror ikke du har svangerskapsforgiftning, nei. Da ville du hatt større utslag på urinen samt høyt BT, og jordmor ville reagert. "Litt protein" som jordmor sa, er veldig vanlig på slutten av graviditeten. Jeg har også veldig mye vann i kroppen (2-3 i ødem på sist kontroll rett før termin), og det har eksplodert siste uka. Plutselig gått opp 1,5 kg uten at jeg har spist noe særlig, da jeg er plaget med kvalme og halsbrann. Kan trøste deg med at dette er veldig vanlig helt mot slutten av graviditeten, men at det heldigvis forsvinner fort igjen så fort ungen er ute :-) Jeg opplevde det samme sist gang, og raste ned 14 kg de første 10 dagene etter fødsel! Jeg føler meg også skikkelig uggen, kvalm og sliten om dagen.. er i tillegg plaget med migrene, men det hadde jeg før graviditeten også. Krysser fingrene for at vi slipper å gå mange dagene til nå!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå