Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det sies jo at man skal unngå så mangt i graviditeten, men har faktisk snakket litt med legen min ang dette, kan liksom ikke bli helt hysterisk heller. Men hun sa i hvert fall det at enkelte typer fisk og skalldyr bør man unngå, samt mat med høyt saltinnhold, ellers kan du spise som normalt:)

Dersom du er toxoplasmose positiv kan du spise spekemat, dersom du er er negativ, skal du holde deg unna spekemat. Jeg er IKKE hysterisk i det hele tatt, men jobber på en nyfødt intensiv avdeling, og har fått inn mødre som har abortert pga inntak av div myke oster og spekemat. Det er snakk om 9 mnd, så vi klarer å holde oss unna denslags mat den lille perioden (selv om det er vanskelig til tider)

Reker er det bare å hive innpå!

Det er noen som mener at man ikke skal spise ditten og ikke datten når man ammer, jeg vil bare komme med et råd til alle dere som snart skal amme barna deres :o) Spis det du vanligvis spiser, du merker fort om barnet ditt blir urolig i magen av noe du har spist. Jeg har spist reker, jordbær, masse løk og kål og alt man "ikke" skal spise mens man ammer.. Gutten min har ikke reagert på noe av det :) Bare et råd!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...