~Mita~ Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Jeg fikk den diagnosen for snart 2 uker siden pga. mye vann i kroppen etc.. var på sykehuset og fikk laget skinner til hendene og allt skulle bli bedre, men... d blir d da ikke nå har følelsen i fingertuppene på venstre hånd vært borte i en uke og resten av hånda konstant nummen. Høyre hånd står visst nå for tur, for nå har jeg ikke mye følelser i den heller.. har 3, nesten 4 uker igjen til termin og skulle dette bare fortsette i samme tempo blir jeg jo lam i hendene før babyen kommer... Har en på 15 mnd som krever sitt og nå er jo til og med bleieskift blitt en stor utfordring. Noen som har noen gode råd? Er det mulig å få gjort noe annet enn å bruke de skinnene jeg har fått? Andre med samme problem?? Hjelp...
~Mita~ Skrevet 7. juni 2009 Forfatter #2 Skrevet 7. juni 2009 Kun jeg som har vært så uheldig å fått dette??
enitram Skrevet 7. juni 2009 #3 Skrevet 7. juni 2009 Jepp, jeg sliter med det samme! Skikkelig ekkelt! Snakk med lege/jordmor - for jeg fikk beskjed om at man kunne bli satt igang tidligere om man var plaget med Carpal tunnel! Sånn bortsett fra det tror jeg dessverre ikke det er så mange andre alternativer enn skinnene nå før fødselen. Mange blir jo operert for dette, men dette er naturlig nok ikke noe man vil gjøre på gravide eller de som nettopp har født. I de aller aller fleste tilfeller forsvinner det etter fødselen heldigvis! Ikke nødvendigvis med en eneste gang... men blir gradvis bedre!
jente09+gutt11 Skrevet 7. juni 2009 #4 Skrevet 7. juni 2009 Neida, vi er flere, desverre:( Jordmora mi er redd jeg ikke kommer til å orke fødselen og "maser" på føden om at de skal sette meg igang uka etter termin hvis ikke ho er kommet av seg selv da, og det har de i grunn ikke gått helt med på, men sagt at det er sannsynlighet for det, og at hvis ikke det blir bedre blir det sannsynligvis som JM og legen anbefaler. Sover aldri ei smertefri natt igjennom og ligger MASSE våken, en god natt er da jeg får sove 5-6 timer (ikke sammenhengende) men, da ligger jeg gjerne i seng fra ca 23 på kvelden og fram til 12 på dagen. Hadde vært enda mer sliten hadde jeg hatt en liten en til å passe på, da hadde det ikke vært mye søvn jeg hadde fått!! Blei ikke akkurat noen råd om hva du kan gjøre for å få det litt lettere men vi er fler. Og diskuter det med Jm og/eller legen din om igangsetting når du nærme deg termin. Da er det hvertfall større sannsynlighet for at det fortere blir bra igjen:)
4blir5 ¤KS 02.07.09¤ Skrevet 7. juni 2009 #5 Skrevet 7. juni 2009 Samme her hatt det i maaaange uker nå, men det har nå gått fra vondt te smertehelvete i løpet av 1 uke:( Fingrene er tykke som pølser, kjenner ikke deler av fingrene og leddene er hovne... Hver natt er jeg gla jeg får noen timer sammenhengende, natt til lørdag sov jeg 2 timer! Nei, lei nå..... Hadde dette sist og, men ennå verre nå. Har også småbarn å ta meg av, så å bruke hendene er jo ikke til å unngå. Men har sluttet å vaske, støvsuge, handle o.l,hahaha må jo snart ha hjelp på do!! (Mannen har angst, hahaha true an me det når eg e sint og lei) for gjør jeg det så kan jeg glemme å sove for smertene forverre seg! Har aldri hørt om skinner... Hmmm kanskje det kan prøves?? På nettene og morgningene pleier jeg å ha de i lunket vann og massere de litt.. Lindrer litt iallefall:) Så nå e det nedtelling for alle pengane her!!!
~Mita~ Skrevet 7. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. juni 2009 takk for svar, godt å vite at jeg ikke er alene om dette, selv om jeg ikke ønsker dette på noen andre. skal heldigvis til legen på kontroll på onsdag, og håper hun kan gjøre noe for meg. Begynner å bli bra smertefullt ja, og nattesøvnen blir ganske oppstykket.. Må opp å holde hendene under kaldt rennende vann av og til om natten.. om morgenen er jo hendene ubrukelige. Tykke pølser til fingre.. huff.. Nei, er jo snart definert som fødeklar, så et lite håp om igangsetting har jeg jo..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå