Gå til innhold

Jenta mi sier MAMMA=)=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jo egentlig et litt ambivalent forhold til slike skryteinnlegg, men akkurat nå KLARTE jeg rett og slett ikke å la vær hehe!

Flisa er snart 8 mnd, og har i et par måneder nå sagt ma-ma-ma, som en slags klagelyd. Men nå har hun endelig skjønt poenget, og sier MAMA klart og tydelig!! Er sååå stas da, sukk;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gleder meg :D

Skrevet

Åh, gler meg eg også!!!

Vesle S begynte med ma-ma i forigårs. Klagde faktisk ma-ma da eg drog avgarde på fest, ho stod med pappaen sin på trappa.

Men er vel ei stund til å seier mamma skikkeleg, tenkjer eg. Ho seier elles ingen andre ting heller. Er forøvrig straks 9,5 mnd. Ho fokuserer stort på det motoriske i fyrste omgang.

Skrevet

Jamen, da sier hun jo MAMMA da! Sånn tolker nå ihvertfall jeg det, hehe;)

Skrevet

Nja... Har høyrt andre babyar, same alder eller yngre enn min. Er meir målretta og seier tydlegare mamma!

Men håpe, håpe at det er like før :)

Både helsesyster og pappa (som har masse erfaring med barns utvikling gjennom jobben sin) har spurt om snuppis seier noko. Har måtta svare nei til det. Så det vesle ma-ma, i staden for ga-ga og ba-ba er eit framsteg.

Var helsesyster som meinte at ho fokuserte alt på det motoriske. Men vil gjerne høyre MAMMA snart :)

Skrevet

Her er jeg ikke i tvil om at hun sier MAMA bevisst- for hun sier det bare i situasjoner der jeg er involvert. F.eks hvis jeg går ut av rommet eller bilen, og hun blir lei seg, da sier hun mama før hun begynner å gråte. Eller hvis hun småvåkner på natta og har mista smokken, da er det også mamaaa....Det KAN da ikke være tilfeldig?! For hvis hun bare babler eller klager generelt, er det enten ma-ma-ma-ma eller væ-væ-væ elle gagaga, så alt tyder jo på at hun forstår hva ordet betyr og bruker det bevisst=)

Skrevet

Høres ut som det er bevisst ja. Så koselig:) Og ganske tidlig også!

Min har bablet mamama og mam mam i månedsvis, men det er først den siste måneden han har sagt mamma bevisst. Elleve måneder nå.

Det er så gøy hver gang de gjør/lærer noe nytt!

Skrevet

Så stas!!

Gleder meg masse til bolla her sier mamma, det må være helt spesielt!

:)

Skrevet

Jaaa, det er det virkelig! Gled deg ja, det er såå koselig=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...