Axelia Skrevet 6. juni 2009 #1 Skrevet 6. juni 2009 Dere som har hatt det, har dere lyst til å dele historiene deres med meg ? Skal mest sannsynlig ha snitt til uka, og gruer meg som en unge.Hadde haste KS sist og da rekker man jo hverken grue eller forberede seg. Gjerne alt fra start til slutt Kjenner jeg gruer meg til absolutt ALT,til bedøvelsen,til snittet,til smerten etterpå etc... VRÆL !!!
mirakelbaby Skrevet 7. juni 2009 #2 Skrevet 7. juni 2009 Jeg har hatt to ks tidligere og skal ha nr tre nå snart. De to første var i for seg ikke planlagt slik som nå, men de ble jo planlagt på morran og utført på ettermiddagen så litt planlagt var det jo :-) Begge mine ks opplevelser har vært veldig positive. Jeg syns det verste var å få satt inn kateter, og det er jo egentlig ikke veldig vondt... Nå bryr jeg meg lite om sprøyter, så jeg gruet meg ikke for spinalbedøvelsen, men jeg var jo allikevel spent i kroppen. Første gang visste jeg ikke hva som ventet meg så da var jeg helt rolig og kjente så og si ingenting. Andre gangen var jeg litt mer spent og det kjentes omtrent som et vepsestikk. Sprengte bittelitt i noen få sekunder så var det over, ingenting å grue seg til! De var så flinke på åperasjonsstua og tok så godt vare på meg at det ble helt ufarlig. Husker jeg syns det var litt ekkelt første gangen fordi jeg kjente (ikke smerte) at de drev inni magen min, men det gikk også helt fint andre gangen fordi jeg da visste at dette var helt normalt.. Jeg hadde ikke noe smerter å snakke om i ettertid, kun litt øm i såret og det gjorde litt vondt når jeg lo eller hosta. Jeg vr oppe av senga samme dag, dusja og stelte meg og ordna alt med babyen selv. (har lest her inne at flere har hatt behov for hjelp til stell den første tiden etter ks). Måtte ta litt smertestillende de to-3 første dagene, men etter det var det ikke nødvendig med noe mer. Etter første ks var jeg på sykehuset en uke, etter nr to var jeg der i 4 dager. den største utfordringen i forh til ks nr to var at jeg ikke kunne løfte storebror på noen uker, men de ukene går jo så fort! Det er ikke noe å grue seg til, det kommer til å gå kjempefint skal du se. Legene, jordmødrene og sykepleierne er så flinke og gode på å beolige oss fødende. Vi er i de beste hender! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå