Gå til innhold

Hvorfor "plage" små jenter med lang pannelugg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tvinge dem til å ha spenne og strikk i håret.. Personlig ser jeg ikke poenget! den dagen jenta mi selv vil ha det, så kan hun få det..

Spenner detter ut, og mor og far må hele tiden fikse på håret etc..

Hvis ungene er gamle nok til å si hva dem vil ha, er det greit altså:) men ikke i åringer liksom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi jente har lang lugg. Og har hatt det hele tiden. Alt fikk vokse seg langt. Det er en kort periode hvor spenner og strikk sklir ut.

Jeg ble selv tvangsklippet som barn, og det unner jeg ikke mitt barn. Grusom opplevelse, som jeg vet påvirker mitt syn på min datters frisyre i dag. SÅ hardt sitter det å bli tvangsklippet.

Skrevet

Grunnen til at min på 2,5 år har pannelugg ned i øynene er at

Nr. 1 - hun nekter å klippe seg. Begynner å hyle bare jeg nevner en saks eller frisør eller klippe håret, rister på hodet og vrir seg unna hos frisøren.

Nr. 2 - hun nekter å ha noe i håret, har gjentatte ganger prøvd å sette i strikk/spenner for å få vekk håret, men hun bare drar det ut igjen.

Nå hun er så sær får hun bare ha håret sånn. Prøver å dra den litt til siden så den ikke skal gå ned i øynene. Er en bestemt liten dame i trassalderen jeg har.

Skrevet

Du kan jo prøve å klippe luggen på datteren min du, jeg gir deg en tuselapp om du får det til:)

Skrevet

I utgangspunktet er jeg enig med deg hi, og jeg er så heldig at datteren min på to år fortsatt godtar å bli klipt, men skulle det snu seg og hun nekter og det blir en helvetes kamp som ender opp i skamklipping kommer jeg til å foretrekke at hun må bruke spenner osv en stund.

Skrevet

Pga ein sveiv midt i pannen, som gjør at håret ikke ligger ned, men står til alle kanter. Da er det enklere og penere med spenne og strikk. Etterhvert kan hun ha det bak ørene

Skrevet

jenta mi på 3 vil absolutt ikke bli klippet,så da skal hun få slippe!dessuten liker hun å pynte seg med fine strikke og spenner,og det har aldri vært noe problem at det detter ut...hun hadde veldig lite hår da hun var rundt 1,så da det endelig kom ville jeg ikke klippe det... dessuten syns jeg ikke det er så fint med kort pannelugg jeg da....

Skrevet

Synes det er nydelig med hårspenner og strikk. Og selv om jenta mi er en skikkelig "guttejente" i lek, så elsker hun å få lov til å ha håret i hestehale og masse spenner i det. Hun kan komme løpende med alt hun vil jeg skal ta i av pynt, så jeg må selv begrense det litt, så ikke hun ser helt overpyntet ut heller..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...