ifie Skrevet 6. juni 2009 #1 Skrevet 6. juni 2009 Forrige gang visste vi ikke om vi fikk gutt eller jente, og hadde masse fine jentenavn klare, og bare ett guttenavn som vi likte.. Ut kom verdens herligste gutt, og etter noen månder fikk han det eneste guttenavnet vi likte. Nå skal vi ha enda en gutt.... Jeg vet om ett navn som kjæresten liker, men det liker ikke jeg. Jeg har et par guttenavn på lista selv, men ingen jeg føler meg helt komfortabel med. Andre som er helt blanke, eller er det slik at alle på 3.tri er godt i gang med navnevalget?
Gjest Skrevet 7. juni 2009 #2 Skrevet 7. juni 2009 Vi har ikke navnet klart å kjenner at det stresser meg litt. Vi visste ikke kjønnet med den første og heller ikke nå. SIst hadde jeg kun 1 jentenavn klart som mannen min ikke likte, men når hun kom ut var det det eneste rette navnet og han elsket det navnet plutselig Men denne gangen har vi ingen navn klart - har heller ikke snakket så mye om det. Har foreslått noen navn innimellom men de fleste har vi ikke vært enige om!
wirre;o) Skrevet 7. juni 2009 #3 Skrevet 7. juni 2009 det eneste vi vet er at det skal begynne på J, og det skal ikke være Jonas. Så i motsetning til sist, hvor vi hadde navnet klart månedsvis i forveien, er vi nå litt bakpå.
Gjest Skrevet 7. juni 2009 #4 Skrevet 7. juni 2009 Vi hadde slik sist. 2 gutter fra før og et slit og finne navn til dem (minste av de to var vel 7-8 uker før han fikk navn), tredje gutt på vei. Hadde noen "liker litt" navn hver, men ingen vi var enige om, orket til slutt ikke å snakke om navn en gang, hehe... Da gutten var født og jeg lå og kikket på ham noen timer etter fødsel og opplevdenoe ejg har hørt om, men ikke trodd helt på; nemlig at det bare kom dalende et navn ned i hode på meg som vi bare måtte bruke. Sa det til mannen og han var faktisk helt enig. Et ganske vanlig navn, men ikke ett noen av oss egnetlig ville valgt, men han måtte bare hete akkurat det. Helt sprø opplevelse egentlig. Så den av de vi overhode ikke hadde navn til, ble faktisk den som fikk navn fortest av våres ;-) Kanskje du/dere også opplever noe sånt? Må likevel innrømme at noe av det første som slo meg når jeg svært uventet ble gravid denne gangen, var "å nei, jeg orker ikke å finne flere guttenavn nå!", var sikker på det måtte være gutt igjen, men det ser det jo ikke ut for at det er. Guttenavn er kjempevanskelig rett og slett!
skorpionfruen Skrevet 7. juni 2009 #5 Skrevet 7. juni 2009 Jepp vi har ikke navn klart, ikke funnet noe vi begge faktisk liker og jeg frykter dette kan ta tid til langt etter barnet er kommet.
ifie Skrevet 7. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. juni 2009 Håper vi får en slik opplevelse som dere fikk, Alva, for uten et eneste alternativ får vi det nok vanskelig
Ooops I did it AGAIN Skrevet 7. juni 2009 #7 Skrevet 7. juni 2009 Vi har ikke funnet noen. Vet jo ikke kjønn, men vi er ganske forskjellige i smaken her;) Dvs ingen av oss vil ha innviklede, "fornorskede" navn, men gjerne et alminnelig og greit navn. Men hvilket? Der er vi ikke enige;) Må nok vente til vi ser vidunderet;)
Johan Skrevet 7. juni 2009 #8 Skrevet 7. juni 2009 Vi blir ikke enig vi... Sist hadde vi hvert vårt favorittnavn, og måtte bare gi oss begge to og begynne på nytt. Denne gang har jeg (desverre) bestemt meg for lenge siden, men mannen er skeptisk... Håper enda han ombestemmer seg, men er redd vi må begynne på nytt nå også...
Gjest Skrevet 7. juni 2009 #9 Skrevet 7. juni 2009 Jeg har mange favoritter,men sambo liker ingen av dem. Minstemann her var 3 uker før han fikk navn. Da nektet jeg å gi meg, for det navnet ville jeg ha. Sambo fant navn til eldstemann. Så denne nr 3 får vi finne sammen tenker jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå