Gå til innhold

Hor bør en IKKE bo i BERGEN`?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar og mot tips til hvor det er fint å bo....! Vil helst bo med sjø/vann

Skrevet

Er jo smak og behag, men jeg ville ikke bodd i Loddefjordområdet, i Fyllngsdalen, i Solheimslien eller i Åsane ;-)

Trives i Fana (rundt Nesttun) og kunne også godt bodd i sentrum, deler av Laksevåg eller på Årstad.

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Jeg bor i Loddefjord, og vi trives ikke noe særlig... For mye folk og til dels mye bråk (men mye bedre enn tidligere). Plusset er relativt lave boligpriser. Flaktveit er heller ikke noe jeg vil anbefale... Samme med Fyllingsdalen.

Om du vil bo ved sjø/vann er hjellestad/arboretet/espeland fine områder. Søreide er også fint. Fanahammeren er jo også et ganske greit område, men mer tettbebygd enn f.eks hjellestad. I alle områdene er det vel ganske høye boligpriser, men søreide er nok litt billigere enn de andre. Mathopen, alvøen osv er jo også fint og nært vannet, men også her er det ganske dyrt. Evt går det jo an å bo rett over sotrabroen eller askøybroen, her er man jo nært vannet, nær sentrum og boligprisene er ganske greie.

Lykke til=)

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

...ser ut som om jeg og Spetakkel er ganske enige=) (Men jeg tror ikke jeg kunne bodd i sentrum - men fjellveien, sandviken, kalfaret, bellevy osv kunne vært aktuelt - men det blir jo mer i høyden da...)

Skrevet

Ja, var mer det jeg også tenkte. Ikke midt i sentrum med barn...

Skrevet

Spørst hvor sentralt du må ha det. Askøy er fint, Milde er nydelig. Landås er ikke ved vann, men veldig bra!!!

Skrevet

Minde, og gjerne på løvstakklien, sentrumsområdet (der jeg bod), Årstad, deler av Landås og Nattland bor jeg gjerne. Askøy utenfor Bergen er fint også. Åsane, Bønes, Fana osv. hadde jeg ikke bosatt meg sånns om ting er nå. Flere plasser i sentrum som er fantastisk flott å bo med barn.

Skrevet

Askøy er veldig fint!

:o)

Skrevet

hehe. Helt likt innlegg faktisk!

Skrevet

ville ikke bodd i store deler av åsane, deler av fyllingen og ikke loddefjord.. fanahammeren er veldig fint, milde og hjellestad også.. jeg vil helst bo en av de stedene. ellers er vel nestun område også greit og sandsli.

Skrevet

Alle steder har jo pluss og minuser.

Vi bor nært Loddefjord (som jo er beryktet ser det ut til)

, men i et veldig rolig strøk uten blokkbebyggelse.

Her er det enten barnefamilier eller eldre som bor - og ungene kan leke i gata uten at jeg er redd for at noe skal skje.

Ulempen er at vi sogner til en skole uten veldig godt reykte, selv om dette har blitt mye bedre de siste årene.

Om dere har tenkt å bli boende med skolebarn, er det jo greit å sjekke ut skolene før dere bestemmer dere. Akkurat det angrer jeg litt på at vi ikke tenkte mer på, men da vi kjøpte var barn og skole laaaaangt unna. Vi trives så utrolig godt her at selv om vi har vurdert å flytte på oss, har vi nå slått det fra oss.

Skrevet

Hele ytrebygda og fana bydel er jo fine.

Skrevet

tipsene deres er kopiert:-) Kom gjerne med flere, må sjekke ut mange steder før vi bestemmer oss:-)

Skrevet

Slenger meg på resten av gjengen i at jeg ville styrt unna Loddefjord. Bor her nå og ønsker IKKE at ungene mine skal begynne på skole her, så håper å få flyttet på oss i løpet av de neste årene.

Ellers må jeg slå et slag for Fyllingsdalen og Åsane. Begge bydelene har steder som er litt "Loddefjord" men også mange steder hvor det er kjempefint. Jeg er vokst opp på Varden i Fyllinsdalen og der ønsker jeg å flytte tilbake med min familie. Ellers er Bønes og "Fyllingsdalen-delen" av Bønesfjellet kjempefint.

Har bodd i Åsane også.Er ikke like kjent der, men synes det virker strålende både i Morvik og på Tertnes.

Skrevet

Bønes, Kråkenes og Rådal/ Sandsli/ Nordås er bra. Tertnes i Åsane er også veldig fint, med mulig sjøutsikt. Askøy er populært blitt. Kommer litt an på hvor en jobber o.l hvor det er ok å bosette seg.

Skrevet

hjellestad og milde er veldig fint..

Skrevet

Jeg er fra Fana, kanskje litt påvirket av det;-) men jeg hadde ikke flyttet til Vadmyra i Loddefjord, eller Flaktveit i Åsane.

Nesttun/Midtun er veldig populære områder, Helldalsåsen er fint, Hjellestad/Milde er kjempefint, begge sider av Fanafjeller er kjempeflott, Søreide, Grimstad, Bønes. Ellers er det mange fine plasser på Os, utenfor Bergen det da, men prisene er lavere og du får mye for pengene.

Skrevet

Nå kan jeg ikke uttale meg om hvor man ikke bør bo, men kan si hvor jeg ikke ville bodd.

Jeg ville ikke bodd i områder med mye blokker, som visse steder i Loddefjord, Åsane, Olsvik, Fyllingsdalen.

Selvsagt, det finnes noen fine steder der også.

Men har en viss idè om at ungdomsmiljøet er ganske tøft der. Da spiller det liten rolle om dere bor i en fin enebolig med sjøen, så lenge barnet ditt går på skole med blokkungene og gjengen deres.

(Helt min egen mening. Gidder ikke forsvare fordommene mine heller, da jeg vet dette bare er synsing)

Men på en annen side, der hvor jeg trivdes best var på Danmarksplass. Dog før jeg fikk barn! Ville aldri bodd der med barn.

Var så greit og sentralt, butikk rett utenfor døra, og tro det eller ei, men det var stille og fredelig der (bodde ikke midt på Dm.plass, men litt baki mellom).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...