Gå til innhold

Noen som har opplevd at de har tatt feil på tidlig UL slik at det har vært 2 på ordinær?

ღLykkelig  mღmmღ til to:)

Anbefalte innlegg

Nå er det så mange som har spurt om jeg ikke er sikker på at det er tvillinger.. egentlig litt frustrerende og frekt syntes nå jeg.. magen ser veldig ut som er gravidmage, og har bare lagt på meg 1,5 kg. De starter med å spørre om når terminen er.. så kommer neste reaksjon.. Oj!! Er du sikker på at det ikke er 2?! Er forresten i uke 16. Trodde det var tvillinger selv før jeg var på tidlig UL i uke 9.. da var det bare en prikk. Og de sa ikke noe spesielt.

Nå er det mye tvillinger i både min og samboers familie. De kan vel ikke ta feil og si noe annet på ørdinær UL. Var ikke klar over hvor mye tvillinger det var i familiene, men må si jeg har blitt litt usikker nå. tre stykker bare i dag som har spurt.

Det jeg lurer på er vel egentlig om de kan ta feil på tidlig UL? Men da hadde de vel hørt 2 hjerterytmer.. teit spørsmål, men sliter mye med vann i beina, bekkenet/ryggen, og kvalme/oppkast. For ikke å nevne kynnere hvis det er det det er. Kraftige sammentrekninger/smerter i underlivet. men dette regner jeg med er normalt.

Fortsetter under...

Kjære Lykkelig & gravid.

Det kan absolutt skje, ja! Jeg var på tidlig ultralyd selv i uke 11, da så vi kun ett foster, klart og tydelig! Så skulle jeg på ordinær ul i uke 18, da skal jeg si det var livlig, armer og bein om hverandre, to barn rett og slett. Litt av et sjokk, blei det jo da. Egentlig hadde vi lurt på om det kunne være tvillinger allerede da jeg skulle på første ul, men tenkte ikke noe mere på det etterpå siden både vi og legen så at det var ett barn der inne...

Så, ja det kan skje. Det som er i mitt tilfelle, er at jeg nevnte ikke for legen at jeg lurte på om det kunne være to, men vi tenkte vel at hvis det var det, så villle han se det... Nå er jeg kommet et godt stykke på vei mot tvillingmor-tilværelsen, føler jeg. Jeg er 33+2 nå.. Nå er det bare sånn det skal være, det føles liksom helt riktig, - selvfølgelig var det litt av et sjokk vi måtte takle da vi fant det ut, men nå bare gleder vi oss, og de to storesøstrene som gledet seg til å få en liten baby å dulle med, som liksom skulle være vår "atpåklatt", storgleder seg nå til å få "hver sin" lille dukke...

Jeg har selv ikke hatt noe særlig av de plagene du beskriver, men vet at det er helt normalt å kjenne sånne forandringer i kroppen selv tidlig i svangerskapet. Jeg har jo fått to barn før, og det som jeg synes var veldig annerledes denne gangen, er smertene i underlivet i forbindelse med at livmorbåndene strekker seg. Det kan være det du beskriver som smerter/sammentrekninger. Det er jo naturlig at dette føles sterkere når det er tvillinger enn med bare ett barn. Men hvis dette er ditt første svangerskap, er det jo vanskelig å si om det kan ha noe med det å gjøre...

Jeg ønsker deg uansett lykke til med svangerskapet, og er sikker på at om det skulle vise seg at det er tvillinger, så takler dere det!!! Det er viktig å huske på at det er mange andre som har klart det før oss!

Blir spennende å følge med deg, vil jo gjerne høre litt om åssen det går etterhvert, etter ordinær ul feks...

Takk for svar. Jeg var helt sikker på at det skulle være to der på tidlig UL. Glad for at hjertet slo og alt var i orden. Samtidig litt skuffet over at det "bare" var en. Sa ikke noe da jeg var på sykehuset, men samboer var klar over hva jeg trodde. Det er sikkert over 10 stykker som har spurt om det er tvillinger jeg venter.. så må si jeg har blitt litt usikker selv. Enten det at jeg er lenger enn jeg tror. Men får bare vente å se:) Så lenge alt er i orden så er jeg glad.

det er to stykker i omgangskretsen min som har termin omtrent sammen uke som meg, og man ser ikke på dem at de er gravide engang. Er 3 gangen jeg er gravid nå, men ingen barn da. En SA og en MA i 2008, så kan jo være livmoren som er utvidet slik at det syntes før. Har UL 22. juni, så får bare vente å se. Skal oppdatere her jeg:)

Så på bildet fra tidlig UL nå.. kan ikke skjønne at det er feil. Er jo livmoren og noe som ligner en mandelpotet inni. Det er nok sikkert riktig. De ville vel hørt flere hjerterytmer ellers..

Jeg var på ul når jeg var 7+5. Så da bare et foster. Jeg spurte til og med gynekologen om det kunne være tvillinger. Ho avkreftet det. Var på ul igjen noen uker senere, og da sier den samme legen: Du vet at det er 2?? Jeg fikk såklart sjokk og sa til henne at du sa det bare var 1. Ho unnskyldte seg for at ho ikke hadde sett det før, så det kan absolutt skje:)

Så moro:) Da krysser jeg fingrene for at det er to:) Har den følelsen selv, men ikke sikkert det stemmer. Skal på Ul 22. juni. teller dager om dagen:) Kanskje enklere med 1 baby, men har alltid innbilt meg at jeg skal få tvillinger, så hadde vært moro hvis det var riktig. Så har jeg noe å slenge tilbake med til alle de som sier jeg ser ut som jeg skal ha 2.

Annonse

Så bare 1 hos meg i uke 8. Men det var utvendig da. Så ikke da heller etter to. Hadde hatt noe blødninger og sjekket på legekontoret. Han som hadde maskinen var ikke dreven på ul med foster (brukte den til andre "sykdommer") men skulle nå se om det var liv.

I uke 10 innvendig var det ikke tvil. Trengte ikke lete eller romstere rundt eller noe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...