Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #1 Skrevet 6. juni 2009 Hei!! lurte bare på når dere forteller nyheten til familie/venner?? Vi tenkte å si det når vi kommer hjem fra ferie.. Da er jeg ca 13-14 uker. viss jeg klarer å sjule det så lenge da... magen er godt oppblåst...
Lykkelig mamma til 3 Skrevet 6. juni 2009 #2 Skrevet 6. juni 2009 Vi har ikke bestemt oss enda. Får ta det litt som det kommer. Har ikke fådd mage enda, men er vel ikke så veldig lenge før det kommer en bitteliten mage. Er nå 7+0, så det spørs hvor lenge vi klarer å holde det skjult. Vi gruer oss litt til å si det til familien denne gangen. Jeg har nemlig en kronisk sykdom, så det er stor motstand innad i familien på at vi skal få flere enn han vi har. Så fram til motet tar tak i oss, så holder vi det hemmelig. Men skulle det være at de spørr, så blir vi nok å bekrefte det.
Gumman :-) Skrevet 6. juni 2009 #3 Skrevet 6. juni 2009 Vi fortalte det til svigermor og svigerfar da jeg var 7 uker på vei. De bor nærme og vi har mye med dem og gjøre, så vi orket ikke prøve skjule det for dem. Mine foreldre, samt søskenene våre får nok vite det ca uke 10-11. Vi skal nemlig på vennetur den halga jeg er 12 uker, og synes foreldre og søsken skal vite før dette.
<3lovemybabys<3 Skrevet 7. juni 2009 #4 Skrevet 7. juni 2009 er uke 8+3 og jeg har vært dårlig og veldig trøtt, og jeg har måttet gå hjem fra jobb et par ganger og da tenkte vi at det var på tide å fortelle det til familien før de skjønner det på jobb...så akkurat uke 8 faktisk, da fortalte vi det til familien...
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #5 Skrevet 8. juni 2009 Jeg har fortalt det allerede. Gutten min på snart 2 år fikk vannkopper, og det var uvisst om jeg hadde hatt det, så da måtte jeg spørre mine foreldre. Og siden de fikk vite det, så måtte svigers også vite det.... Og vips så visste min søster og min samboer sine søsken det også! Oh well.... =) Jeg er forresten i 10.uke.
mamma til blå 2010 og rosa 2016 Skrevet 8. juni 2009 #6 Skrevet 8. juni 2009 jeg sa det til mamma og seff samboer den dagen jeg tok testen 19mai. måtte ha noen å dele gleden med. så mamma fikk en fin bursdagsgave. hehe. og så sa vi det til pappa 2 juni på hans bursdag så mamma slipper å være redd for å forsnakke seg. broren min fikk og vite det 2 juni siden han bor hjemme. søstera mi får vente med å få nyheten da jeg vet ho ikke klarer å holde kjeft om det til venninnene sine. eller vet ett par nære venninner det pga vi var på fest hos ho ene etter å ha testa positivt og da ble det mye mas om hvorfor jeg ikke drikker. det er og ett par på jobb som vet det pga de har tatt meg i å kaste opp flere ganger, utover det håper jeg å klare å la være å si noe noen uker til. er jo bare 6+3. men er ikke så nøye på den 12ukers regelen
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #7 Skrevet 8. juni 2009 familien til oss begge fikk vite det ganske med en gang, og det inkluderte visst små og store søsken, da både mamma og begge settene med svigerforeldre ikke klarte å holde seg. Men har informert alle om at de måtte ha det i bakhodet at det kunne gå galt, så lillebroren til samboern min på 10 år går å teller ned til jeg er i uke 12 og han virkelig kan glede seg til å bli onkel:) synest det var godt å ha så mange rundt meg som gleder seg like mye som oss til knøtten kommer. Venner og jobben er informert, siden jeg ikke er i så god form for tiden, likså greit, folk vet at d kan gå to veier. Vi krysser fingrene, er 11+4 i dag
Ms S-81 Skrevet 9. juni 2009 #8 Skrevet 9. juni 2009 Vi vil helst vente til uke 12 med å fortelle nyheten. Så sant det ikke blir synlig før den tid da. Syns det er greit å selv kunne bestemme hvem jeg vil fortelle til hvis jeg skulle abortere, og at ikke alle og enhver mann skulle få vite om det.
Helene&Lenita Skrevet 11. juni 2009 #9 Skrevet 11. juni 2009 Vi fortalte det til familien uke 6-7. Går alt som det skal har man mange å dele gleden med og skulle noe uforutsett skje har man mye støtte å få.
Januarbaby2010 <3 Ailo <3 Skrevet 15. juni 2009 #10 Skrevet 15. juni 2009 Hei Fortalte nyheten til de kommende besteforeldre på begge sider og til søstrene mine i helga Var på ul fredag (9+1) og alt var kjempebra, så da kunne vi endelig fortelle det
laluna85 Skrevet 15. juni 2009 #11 Skrevet 15. juni 2009 Fortalte det til foreldene våre samma dag som jeg tok testen:) resten fikk vite det når vi var på ultralyd 11+0 Vanskelig å holde det for oss selv synes vi! vil jo gjerne dele en så stor nyhet med de nærmeste!
GRAVIDEMEG Skrevet 15. juni 2009 #12 Skrevet 15. juni 2009 Hei!!!! Jeg er 9 uker på vei, men grunnet at jeg i fjord måtte ta en utskrapning i 4mnd for det var dødt når jeg kom på ultralyden i uke 16. jeg er veldig redd for at det skal skje igjen og håper at jeg skal få en tidlig ultralyd og tett oppfølging, jeg har derfor ikke ville sakt noe til familien enda. Jeg skal til første lege time til torsdag så jeg håper legen forstår meg.
MK73 Skrevet 15. juni 2009 #13 Skrevet 15. juni 2009 Foreldre fikk vite det samme dagen som oss (4+3) og søskenene våre noen dager etter. Vi valgte å gjøre det slik pga at vi har prøvd i 5 år, og er gravide ved hjelp av IVF - familien visste om IVF-forsøket, og dermed var de naturligvis spent på resultatet. Ellers hadde de nok fått ventet noen uker lenger før de fikk vite det. Har også fortalt det til en god venninne og en på jobben (ikke sjefen), og er 9 uker på vei imorgen. Tenkte vi skulle holde tett ift jobb og resten av vennekretsen til vi er over 12 uker på vei, i alle fall dersom vi klarer å skjule magen så lenge (som jo er ganske oppblåst). Så kommer vi nok til å fortelle det etterhvert som vi treffer folk :-)
Lykkelig mamma til 3 Skrevet 15. juni 2009 #14 Skrevet 15. juni 2009 Fortalte det til min familie i dag. Og gikk over all forventninger. Som sagt har jeg jo vært veldig engstelig og litt redd for å fortelle det til dem. Men det gikk veldig bra=)
Tobarnsmor i januar=) Skrevet 15. juni 2009 #15 Skrevet 15. juni 2009 Hei! Med 1.mann fortalte vi nyheten etter først UL som var da jeg var 14 uker på vei. Denne gangen vil vi også vente til etter første UL for å se om alt er ok først. Da er jeg 11+2 denne gangen. På den ene siden, vil jeg rope ut og fortelle det til alle med en gang, mens på den andre siden vil jeg ikke ha noe mas rundt disse 3 første månedene før jeg vet at alt går bra. Av en eller annen grunn er jeg mye mer bekymret denne gangen enn sist. Mulig fordi vi nå vet hva man kan gå glipp av... Lykke til=)
Sofus81 Skrevet 16. juni 2009 #16 Skrevet 16. juni 2009 Jeg er er snart 9 uker på vei, og vi har ennå ikke fortalt det til noen. Jeg tenkte jeg skulle vente til vi har vært hos legen etter 11 uker. Men det er ganske vanskelig å ikke si noe. Gleden er jo så stor. dette er vår 1, og har jo lyst til å dele dette med alle. Men vil vente til etter jeg har vært hos legen. Får gjerne litt mer bekreftelse på at det er ok da.....
annabe36 Skrevet 16. juni 2009 #17 Skrevet 16. juni 2009 sa det med en gang vi visste det, vi! Til familien og de beste vennene. Synes det er greit at de vet det selv om det mot formodning skulle ende i s.a. Det er jo tross alt rimelig stor sjanse for at det går bra! (Og rimelig umulig å skjule det med en gang man er nede for telling og går rundt som en sur, kvalm særdeles dårlig utgave av seg selv)
vasekopp Skrevet 17. juni 2009 #18 Skrevet 17. juni 2009 Jeg bor hjemme hos mamma og pappa (er 20, og JA jeg flytter ut før babyen kommer;)). Så jeg fortalte det igrunnen når jeg tok testen! Og kjæresten min ble så glad at han gikk rett til mammaen og fortalte det Har ett godt forhold til mine søsken, så de fikk også vite d tidli! rundt uke 5. hehe. Resten har fått vite det nå,i midten av uke 10. Etter jeg var på tidlig UL og alt var topp
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #19 Skrevet 17. juni 2009 Har tenkt å vente til jeg har vært hos legen den 29, da er jeg 11+3. Men har eksamen den 24, og lurer på om jeg bare skal slenge det på som en bisetning til eksamensresultatet (gitt at det går bra..). Litt skeptisk til hvordan foreldrene mine vil ta det siden de er ganske religiøse og vi "bare" er samboere. Svigermor har visst om det siden uke 8, hun spurte rett ut etter å ha "drømt" (jeg mistenker "ønskedrømt") at sambo skulle fortelle på bursdagen hennes at hun skulle bli bestemor... Men kunne jo ikke akkurat nekte når hun spurte da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå