Gå til innhold

Trøst til dere andre med masse kynnere ;-D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt masse kynnere ca siden uke 18.

men jordmoren min kom med et utsagn som gjør at jeg sier velkommen til disse kynnerene.

Hun mente nemlig at de som hadde mye kynnere i svargerskapet ofte fødet relativ raskt, og taklet fødselen veldig godt.

Hun er godt voksen og med mange års erfaring som jordmor.

Håper dette stemmer ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt sterke kynnere siden uke 16 og fått bricanyl og alt for det.....Jeg har også hørt at man føder lettere da:D

vi krysser fingrene for at det stemmer;)

Skrevet

Hjelpe meg.. Da kommer jeg til å føde fort da;) hehe..

Hatt kynnere siden ca uke 20.. Masse.. Nå kommer de hele tida og noen kan være ganske vonde..

Både lege og jordmor kommentertedem da jeg var innom og tok en CTG for noen dager siden.. "Du har endel sterke kynnere".. Vel, de jeg hadde mens jeg satt der var IKKE så sterke..

Skrevet

Får håpe vi alle får en rask og lett fødsel:-)Det hadde vært utrolig deilig;)

Skrevet

Åh! Den teorien har eg _veldig_ lyst å tru på hehe ;) Har høyrt andre nevne det også, så då har det gjerne noko for seg då :)

• 2 uker senere...
Skrevet

åh ja det høres veldig bra ut, er i 29.uke og har blitt veldig godt kjent med kynnere mange ganger om dagen. Tenker at det er trening til fødselen:) bare litt bekymret for evt tidlig fødsel så skal ta det litt med ro, ingen vits å fremprovosere de heller:) men absolutt gla-melding å lese! :))

Skrevet

hmm, har ikkje så veldig lyst på en enda raskere fødsel denne gangen da, men har ikkje lyst på en tregere fødsel heller...

forrige gang hadde eg masse kynner, veldig mye på slutten iallfall (fødte uke 36).. Da gikk det 4,5 time fra vannet gikk t ungen va ute, så kan jo hende det stemmer da :o)

Skrevet

Det er jo igrun ganske logisk da.. Er det ikke.. En kynner er jo ei livmor som "trener" på rier og om den er topp trent og sterk til fødsel vil den jo ha gode og sterke rier som presser barnet lettere og fortere ut...'

U SEE?

Skrevet

ååå gud eg håbe dette e sant.... :-) Har hatt masse kynnere siden uke 27...

(nå hb eg ingen ødelegge denne teorien me d fyssta...) ;-)

Skrevet

Jeg har hatt mye kynnere i alle svangerskapene mine, og fra jeg ble målt tl enten 2 eller 4 cm åpning (første gang jeg ble målt/kom inn til sjekk) tok fødslene mine ca 2 timer, 8 timer og 4 timer, så det var jo ikke så ille. Men første fødselen min på 2 timer var ikke noe å trakte etter, den var hard og vond, de andre var derimot ganske enkle og fine. Vondt er det jo uansett så klart, mend et var ikke i nærheten en gang av første. Styrtfødsel er ikke noe å drømme om er min erfaring, men neppe de lange og slitsomme heller da... ;-)

Skrevet

Ikke for å knuse noens håp her, men jeg hadde masse kynnere sist (fra rundt uke 20). Den siste måneden-6 uker var det så masse at jeg ikke kunne gå noe særlig faktisk - og min fødsel var Laaaang! Plagdes med veldig mye mase-rier i flere døgn, uten stopp og fikk tilslutt drypp for å få ungen ut mens jeg hadde noe som helst av krefter igjen... Men vi får tro jeg var et spesialtilfelle - og at fødselen bli kjapp for dere andre. Jeg satser også på det denne gang;-)

Skrevet

Det stemmer ikke for meg da. Hadde masse kynnere hele forrige svangerskap. Men fødselen tok da allikevel et døgn.

Skrevet

Det stemte for meg sist gang:) Håper det stemmer denne gangen også.

Skrevet

Er tredjegangs og har IGJEN masse kynnere. Regelmesige og noen ganske så tøffe.. er bare 28 uker..

Hade mye kynere de forrige svangerskapene også og hadde veldig raske fødsler, hhv 100 minutter og 20 minutter...så jeg tror det har noe å si.

Bare at denne gangen er je gikke lysten på styrtfødsel..morkaka mi ligger foran åpningen og da vil jeg helst rekke å komme meg til et sykehus:-)

Skrevet

kan nok hende det stemmer men ikke altid det har noe å si ..

skal ha nr 4 men med de 2 første hadde jeg ikke noe kynnere men fødte på 5 timer å 4 timer så gikk jo fort selv uten kynner.

Sist hadde jeg litt kynnere på slutten og da tok fødselen 3 timer :)

Denne gangen har jeg hatt masse kynnere fra uke 22 men håper ikke fødselen går noe fortere enn sist :)

Skrevet

Det passer i grunn godt inn med mine planer.

For øvrig har jeg planlagt å føre 2 uker før termin, helt naturlig, det skal ikke gjøre særlig vondt, og baby skal omtrent kravle seg opp å ta puppen med det samme. Jeg skal selfølgelig ikke sprekke, og er frisk og rask til å reise hjem etter noen timer. Barnet mitt skal sove godt fra dag en, aldri bli syk, den skal bare bæsje på seg når far er hjemme til å skifte på, den skal være blid og fornøyd og bare smile og le hele tia. Aldri gulpe eller noe, og det skal være plankekjøring å kunne pumpe seg og gi flaske når jeg vil ha meg en kveld på byen. Da selfølgelig helt uten melkespreng. Bleieutslett skal vi aldri stifte bekjenskap med, ei heller feber og plager når tennene kommer.

Sexlivet og lysten skal være på topp en uke etter fødsel, og magen skal suges på plass av seg selv, nærmest som med vakuum. Puppene skal bli faste og små igjen og strekkmerker er et fremmedord..

Ja.. det er nå min plan... Aldri feil å være godt forberedt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...