Påtidemedentil Skrevet 6. juni 2009 #1 Skrevet 6. juni 2009 Jeg er ei jente fra trondheim og er 18 år.. blir 19 i desember! Og skulle hatt mensen for 7 dager siden, har ikke tatt test enda. men trur jeg er gravid. Men problemet er at familien min har alltid sakt at de vil jeg skal ha utdanning/jobb og sånn før jeg stifter familie. Jeg å typen har vært sammen i 1 1/2 år nå, han studerer ingeniør på høyskolen. Hva skal jeg si til dem om jeg er gravid? Hva skal jeg gjøre? Noen som har hadde samme sitvasjon? Vil jo helt ikke ta abort. =( Pleace, hjelp meg!
edition Skrevet 6. juni 2009 #2 Skrevet 6. juni 2009 Nesten det eneste jeg vil si\"råde" deg til... er å gjøre akkurat det DU (og kjæresten) vil og hva dere syns vil være bra for dere. Vil du ha barnet, tror at du kan klare det, føler det ikke noe problem å ha et barn og å utdanne deg senere kanskje, så ser jeg ikke noe grunn til å droppe det?! Til syvende og sist... Så er det ditt valg kjære:) (Må nevne at jeg har en total skeptisk far til dette at jeg skal få barn nå. Men jeg tror han blir den beste bestefaren i hele verden. Må også nevne at han har vært veldig på at jeg skal få en utdannelse. Jeg sluttet på skolen etter 1 år på videregående og han tror likevel på meg..)
gojenta88 Skrevet 7. juni 2009 #3 Skrevet 7. juni 2009 unnskyld meg...men to innlegg lenger ned skriver du at du er prøver og vil ha baby i 2010..så hva er da problemet om dere er prøvere?
LilleTrille med en tulle Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Du skrev jo lengre ned på siden at dere var prøvere jo? Hvis du ikke er klar og det viser seg at du ikke er gravid så kanskje dere skal begynne med prevansjon igjen? Uansett, hvis du er gravid så skaff deg en jobb i feks bhg. Opparbeid det svangerskapspenger så har dere hvertfall det økonomiske på stell. Familien din blir helt sikkert vant til tanken etterhvert. Utdannelse kan du starte på etter fødselpermisjonen din. Det går bra å være student med barn, man må bare være litt ekstra selvdisiplinert. Hvis du har fått kalde føtter nå som du virkelig kanskje er gravid, så kanskje dere skal snakke litt mere sammen om denne forpliktelsen dere inngår ved å skaffe et barn. Med dere mener jeg du og kjæresten din... Familien din bestemmer ikke over livet ditt;) Lykke til...og håper du blir litt mer klar over dine egne følelser/valg før babyen evt kommer:)
LilleTrille med en tulle Skrevet 8. juni 2009 #5 Skrevet 8. juni 2009 Forresten hvis du er gravid og skal fortelle det til familien din som du antar kommer til å være skeptisk, skaff dere en plan! En plan med oversikt over hvor dere skal bo, oversikt over det økonomiske, planer for deg og utdanning/jobb videre. Hvis familien din at dere er ansvarlige mennesker som er klare for ett lite barn. Hvis dere har en slik plan klar så blir det sikkert mye lettere å godta+ at det blir mye lettere for deg og kjæresten din fordi da vet dere at dere kan klare det! Vi planla babyen vår, men det var likevel skummelt å fortelle familiene våres fordi vi er unge. Men det har gått så fint og jenta vår kommer til å bli så bortskjemt som første barnebarn på begge sider. Alle gleder seg på våre vegne og har hjulpet masse til. Enda vi gjorde det klart at vi kunne klare oss selv og ikke ønsket hjelp fordi vi trengte. Hjelpen er gitt av familienes egen vilje, fordi de koser seg med det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå