Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #1 Skrevet 6. juni 2009 Jeg trenger masse middagstips! Er gravid, kvalm og null matlyst! Så håper dere kan komme med masse knakenes bra forslag
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #2 Skrevet 6. juni 2009 Jeg tror egentlig du må kjenne etter hva du klarer å spise. Vanskelig å gi tips, når man ikke vet hva det er du absolutt ikke klarer. Jeg ville bare ha fisk,potet og sitron. Ellers ville jeg ikke ha annen middag. Alt av kjøtt ble jeg bare kvalm av å tenke på. Kanskje en lett salat kan være noe?med noen kyllingbiter oppi?
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #3 Skrevet 6. juni 2009 Hva med en lett fiskesupper, laget på god fiskekraft, nykokt torsk, masse gulrøtter og litt poteter? Og kanskje "sprengt" med litt rømme og sitron dersom du ikke føler det gjør deg kvalm. Og så med GODT nybakt grovbrød til......
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #4 Skrevet 6. juni 2009 Har dere generelle mattips så blir jeg glad Klarer å spise hamburger, løvstek og annen fet og usunn mat. klarer ikke kjøttkaker f.eks.. så er vanskelig å kjenne etter. Merker ikke hva jeg klarer/ikke klarer før under selve spisinga.. så er litt vanskelig. Men tenkte jeg skulle handle for resten av uke nå, så alle forslag mottas med stor takk!
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #5 Skrevet 6. juni 2009 Så kan du i hvert fall få vår meny for uka (som jeg handlet inn idag), og så får du se om noe frister: Søndag: Fårefrikasse m/gulrot, kålrot og brokkoli, eplegrøt m/tynn fløte(det ligger noen triste epler igjen fra jul...) Mandag:Kokt torskefilet m/spinatsaus Tirsdag: Saltsprengt makrellfilet m/smørkokt gulrot (+rabarbrasuppe, makrellen kom i går....) Onsdag: Lapskaus (her går restene av søndagsmiddagen) Torsdag: Plukkfisk av poteter og makrell (her går tirsdagens rester) Fredag: Bakt laks m/mandler og agurksalat Lørdag: Fiskegrateng m/makaroni og eggesalat (her går mandagens og fredagens rester) Noe som fristet deg?
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #6 Skrevet 6. juni 2009 Lapskaus høres godt ut Ellers er jeg ingen stor fan av fisk, men kjenner at jeg faktisk har lyst på grilla makrell.. merkelig nok
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #7 Skrevet 6. juni 2009 Her er vi store fiskeelskere alle sammen (to barn, 7 og 11 år), men denne uka ble det nok fisk på menyen en dag over normalen. Makrellen som kom hit i går har "skylda! Hvem kan stå seg mot nytrukket makrell?? Så ble stekt fersk makrell i dag også (den makrellen var FERSK, for den svømte i havet 12 timer før bruk). Og lite er lettere å variere enn fisk.... Men med fisk mener vi FISK. Ikke det slimete, selvdøde, blodige gørret som ligger i enkelte disker og (med overhengende fare for bot for forretningen for alvorlig brudd på markedsføringslovens krav om korrekt varebegnelse!) selges under betegnelsen "fisk"! Det er mer egnet til IKKE å gi en lyst på fisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå