Gå til innhold

Hvilepuls i 115 - 120

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i 16 uke, og har frem til nå vært veldig plaget av svangerskapskvalme. Bortsett fra dette har jeg ingen ubehagligheter, og det er deilig å merke at kvalmen nå begynner å avta. Det jeg imidlertid har lag merke til er at jeg har uvanlig høy hvilepuls. Selv rett etter jeg har våkne og fremdeles ligger i sengen har jeg puls på over 100. Det føles ikke spesielt ubehagelig eller noe, men det gjør at jeg blir litt bekymret. Er dette vanlig? Flere som har erfaringer med høy puls, eller vet noe om hvorfor det evt er slik? Bør jeg dra til legen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140215263-hvilepuls-i-115-120/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei:)

viss du ikke har noen ubehageligheter eller generellt høy puls ellers kan du spørre på neste kontroll.. det er vanlig at pulsen skal stige for å frakte nok oksygen til morkaka og barnet, men aner ikke hvor høy hvilepuls som er normalt i uke 16, men til vanlig når en ikke er gravid er det vanlig med hvilepuls på 60-80 dersom en er normalt trent, og noen ganger ned i 40 dersom en er godt trent.. så du ligger ganske langt over..

det går nok bra i en periode, men det er ikke sikkert dette er bra over lengre tid.. men viss du føler ubehag ville jeg tatt kontakt med legen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...