vårspiren Skrevet 6. juni 2009 #1 Skrevet 6. juni 2009 Hvordan gjør dere det i forhold til jobb i tilfelle dere får kraftig kvalme en periode og må sykemeldes noen uker? Ikke nødvendigvis slik at man vil fortelle det til arbeidsgiver eller kolleger så tidlig... På min arbeidsplass er folk veldig opptatt av hva andre feiler når det har vært fravær. Vet at det er en u-kultur og at ingen kan kreve å få vite hva som er grunnen til at man blir sykemeldt. Samtidig vet jeg at hvis jeg hadde blitt sykemeldt og ikke fortalt grunnen ville det blitt mange spørsmål og spekulasjoner... Er ikke gravid, og håper jeg ikke får noen ubehag når/hvis spiren sitter, men om det blir kvalme o.l. gruer jeg meg til å havne i en sånn situasjon. Tenker det samme med dem som har mistet tidlig i svangerskapet. Kan jo tenkes at man ikke klarer jobb en periode, men samtidig ikke har lyst til å fortelle det til gud og hvermann...
-Latte Skrevet 6. juni 2009 #2 Skrevet 6. juni 2009 Kan jo bare finne på noe? Si du har noe bakteriegreie eller noe. Driter og spyr hele dagen. sier man det sånn slutter gjerne folk å spørre..hehe. Kan alltids finne på et eller annet. Eller om man sier til sjefen så kan man si at det ikke skal sies videre og at sjefen kan finne på noe. Hadde samme sak da jeg mistet. Rundt halvparten visste jeg var gravid. (ikke alle jeg ser hver dag og folk jobber på litt forskjellige steder) Så de som ikke visste jeg var gravid har lurt litt ja. Men var borte så lenge og virker som folk ikke helt tørr spørre. Noen har gjort det da. Til de fleste har jeg bare sagt at jeg har vært dårlig.
Gjest Skrevet 6. juni 2009 #3 Skrevet 6. juni 2009 Dersom du blir så dårlig at du blir sykmeldt av det, så bør du si det til sjefen din, slik at h*n vet hva som er i vente... Dessuten har jo sjefen taushetsplikt !! Når det gjelder de andre sladrebøttene, så kan du jo begynne nå og droppe litt bemerkninger om at du har vondt i skulderen.. ) Jeg har hatt en forferdelig skulderbetennelse en gang, kunne ikke bevege hånden på 2 uker, sov ikke om natten og ble sykmeldt i 6 uker. Ble gravid 8 mnd etterpå, og brukte skulderen som unnskyldning, funka veldig fint. )
Vi gleder oss!! Skrevet 6. juni 2009 #4 Skrevet 6. juni 2009 hei jeg fortalte det til sjefen min noen dager etter jeg fikk vite det litt i tankene om at jeg skulle fordøye dette store underverket selv Men jeg synes det er greit å fortelle sjefen min det så han vet hva som skjer med meg og at arbeidet mitt blir tilrettelagt. Er sykemeldt nå fra jobb 60% pga sterk kvalme. Og det ser ut til å være veldig positivt for begge parter. Da får jeg heller ikke så lange arbeidsdager og kan komme meg hjem når kvalmen begynner å ta i Sjefen min er veldig nysjerrig om dagen om hvordan det går med meg og når jeg skal på undersøkelse. Så for min del funka det fint å si det etter noen få dager Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå