Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var til mitt 4 inseminasjonsforsøk 2.juni, og ble på Nordica anbefalt å ta Crinone gele hvis jeg får positiv graviditetstest(og det får jeg selvsagt...........)Dette fordi jeg etter siste ineminasjon ble gravid, men fikk en MA i uke 8. Har også en SA og en MA fra 2002.Så jeg holder ikke så godt på embryoene dessverre.

Crinone skal vissstnok inneholde hormonet Progesteron som kan virke forebyggende mot MA. I Danmark heter det Progesteron og kommer i pilleformat tror jeg. Har noen erfAringer med dette preparatet? Jeg blir veldig takknemlig for hjelp, de er så forbannet raske på Nordica, føler ikke de har tid til å svare på spørsmål.

Andre som skal teste uke uke 25?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har tatt Progestan, som har samme virkestoff som Crinone. Fikk Progestan av Nordica etter IVF og likte bedre konsistensen enn det jeg har hørt om Crinone, så holdt meg til det i tolv uker. Gynekologen min sa det var helt likegyldig om jeg fortsatte på Progestan eller byttet til Crinone (som er litt enklere å få tak i i Norge).

Merket ingen effekter av hormontilskuddet, utover ømme bryster - og det kan jo like gjerne ha vært graviditetens feil.

Skrevet

Tusen takk for svar shute-det sate jeg pris på. Fikk du det fordi du har hatt Ma eller Sa?Når begynte du og ta det?

Skrevet

skriver med små bokstaver, da den ennå armen holder min litt urolige storkfrøken.

ja, jeg har kjempe gode erfaringer med det. har mistet flere ganger.

den siste gangen begynte jeg med crinone samme dag som ins. jeg ble gravid og fortsatte til jeg var i uke 10.

det er maaange som endelig har klart å beholde barnet når de har beg på progrestoron.

kjør på og lykke til!!!

Skrevet

Jeg har gjort eggdonasjon og tok Crinone tre dager før innsetting og skal ta to pr dag til uke 12 og en pr dag til uke 16. De er dyre - over 500 for 15 stk. Kremen "tørker inn" til noen klumper nedi der og er ikke spesielt delikat å bruke, men hva gjør vel det i den store sammenheng :-)

En bivirkning ved bruk av Crinone kan være litt småblødning, så ikke få panikk.

Skrevet

Progesterontilskudd er ganske standard når man har IVF. Jeg har ikke mistet, men har litt korte lutealfaser (tiden fra eggløsning til mens).

Begynte dagen etter innsett, skulle fortsette til testdato og så til uke syv ved positiv test i følge Nordica - jeg trappet gradvis ned og sluttet med progesteron ved tolv uker.

Annonse

Skrevet

Tusen takk til alle for råd og erfaringer!På Nordica sa de jeg skulle vente med oppstart på Crinone til en evt pos graviditetstest, men ser at dere alle begynte ved inseminasjon. Så blir litt forvirra.Syned ikke Nordica er flinke med informasjon. Men, men..................

Skrevet

Det skader jo ikke, det bare koster noen hundrelapper. Har du lyst å begynne dagen etter inseminasjon er det ingenting i veien for det.

Skrevet

Jeg gikk til fertilitets spesialist her i Norge, Dr. Magnus som sa jeg skulle starte dagen etter ins. og om jeg ikke ble gravid skulle jeg slutte dag 14. Men ble jeg gravid skulle jeg forsette til uke 10, man skal nemmelig ikke bruke det lenger enn 12 uker. trappet da gradvis ned siste uken (annen hver dag).

2 ganger fikk jeg ubrukelige pakker, hvor tuben "poffet" når jeg åpnet dem, så alt kom ut med en gang før jeg fikk brukt dem. bare så du vet - jeg måtte bytte.

Det er helt sikkert forskjellig måte å bruke dette på, men det var slik jeg skulle bruke det, og endelig lykktes med å holde på barnet etter flere ufrivillige aborter.

Du skal se det er akkurat det du trenger du også!

Ps er du usikker, og bor i Oslo omr. bestill en time hos Dr. Magnus da vel, kjempe bra lege, som jeg følte virkelig ville hjelpe meg.

Skrevet

Heia!

Ser du spør etter ulike synspunkter så jeg velger å svare.. Jeg har hatt 4 inseminseringer og 2 ivf hvor jeg brukte crinone.. ved fryseforsøk fikk jeg prøve progestan, og er tusen ganger mer fornøyd med det preparatet! Progestan er piller som skal stikkes inn i skjeden.

Jeg fikk kløe av crinone.. jeg syntes ikke den var særlig behagleig å bruke ettersom man aldri er "helt sikker" på om man har fått oppi det man skal.. samt at det samler seg opp en del selv om man er i aktivitet.. da mensen meldte sin ankomst tror jeg at jeg "tørka klumper" i to dager før alt var borte...

En annen ting som gjør at jeg er mer fornøyd med progestan er at jeg lyktes på det forsøket, og har en sprellende baby i magen =)

Skikkelig lurt å starte progestan tilskudd!

Ønsker deg lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...