Gå til innhold

Panikk!! Hjelp meg :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter..

Fikk pos el-test på torsdag...(måler etter el kl.17.00)

Vi hadde oss tirsdagen og torsdagskveld...

Jeg tok en til test i går ettermiddag for å sjekke om jeg enda hadde el, og den var fortsatt positiv!!

Men fikk ikke hatt meg noe i går (fredag) :(

Kan d fortsatt være sjangs for at det holder med sex tirsdag og torsdag??? Håååper det...

Gubben er surkete i dag, så ble ikke noe i mårrest heller....

Skal ta en til test i fem-tiden for å sjekke om jeg enda har el...

Hjelp meg med noen trøstende ord :(

Er så redd for at de ikke skal leve lenge nok til egget slipper...

(når er det sædcellene prøver seg på egget? er det når egget har sluppet eller før?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Egget slipper vel 12-48 timer etter positiv test, så hvis den var positiv torsdag og fredag kan det høres ut som EL er i dag! Så da bør dere hoppe i bingen med en gang :-) Det er veldig mulig at det holdt med torsdag, men det skader ikke å prøve i dag også. Egget kan først befruktes når det har sluppet..

Lykke til!

Skrevet

Men cellene til mannen ska jo og på litt av ein svømmetur!! En 12 timer ca før dei komme opp i livmor..så kanskje nærmere 20 før dei når ut i eggelderen. Så torsdag ska holde sånt sett.

(egg befruktes i egglederen)

Skrevet

Hei Drømmejenta!

jeg tror også torsdag rekker, men forfør gubben idag også, så er dere på den sikre siden. Så spennende!! Har du fortatt EL slim?

men husk og ikke stress for mye...........:-))

lykke til!

Skrevet

Hmm,dette var vanskeli gitt....

Jeg prøvde å få til litt morgenaction, men uten hell....

Spørs om det blir noe i dag :(

Skal ta en til test nå om et par timer...

Hvis den er negativ, vil ikke det si da at det er for sent? Kan jo hende at el var en liten stund etter klokken fem i går ettermiddag når jeg testet? (vet ikke hvor fort nivået synker etter at egget har sluppet?)

For når jeg fikk pos el-test torsdag kl.17.00

Og positiv el-test i går kl.17.00 så er det jo gått over 24 timer... vil ikke d si at egget skal ha sluppet et par timer etter testen i går da??

Gud jeg håper vi traff....er skikkeli oppgitt her jeg sitter nå...snufs:(

Skrevet

Minimum 12 timer etter positiv test. Dvs at det kan ha sluppet nå, eller at det fremdeles ikke har sluppet - vel og merke hvis testen stemmer. Det sies jo at EL-testen ikke er helt til å stole på, men det er det som er prinsippet bak ihvertfall. Håper dere traff :-)

Skrevet

Jeg tror dere er så absolut innafor jeg jenta mi:-)

Det er en kunst å treffe akkurat på timen vedr. El. Og husk at disse svømmerene lever gnaske lenge inni der. Og sitter spiren, ja da blir det nok en jente;-) Og du hadde ganske mye EL slim, ikke sant? og da trives diss cellene super godt.

Tenk at dere/du har gjort det dere kunne denne pp. La det bli opp til skjebnens agjørelse nå. Spiren er på vei hvis det er meningen:-) Stol på det:-) Det er STORE muligheter får at det klaffet for dere nå!

sender masse babystøv i dag også og krysser fortsatt det jeg har!

Skrevet

Ntååååå:)

Tuuusen takk for kjempefint svar iris76:)

Tror jeg bare satser på at det gikk bra...skal likevel ta en test nå snart...

(var og tissa litt over 12, glemte meg av at jeg skulle holde meg) så må vel vente til i halv fem tia kanskje?? men nå MÅ vel testen være negativ?

Jeg hadde ekstremt mye el-slim denne gangen,aldri opplevd maken jeg...hadde det tilogmed i gårkveld...har ikke merket så mye i dag... så det kan vel bety at el er over?

Jeg håper bare virkeli at gubbens celler er levedyktige og holder seg fast oppi der!!! Jeg har stor tro på denne pp, selv om jeg hadde håpet på litt action i gårkveld eller i mårrest...

Men nok er nok...

Er veldig gla for at jeg ikke stresser såå mye, jeg får bare si til meg selv at er det meninga, så skjer d :)

D var bra sagt iris76,tuuuusen takk:)

Stor ønske-spire-klem fra lille

Skrevet

Da vi var på prøvestadiet mener jeg vi fikk beskjed om at det klarte seg med sex hver 3. dag? Uansett, masse lykke til! Gikk det ikke denne gangen kommer det nye sjanser :-)

Skrevet

Lyktes dere da Tigerlise77? Med sex hver 3.dag?

Tusen takk for svar:) Kjenner jeg blir roligere og roligere for hvert svar jeg får:)

Er kjempespent denne pp, siden det er første gang jeg har testet etter el :D og vet at vi har hatt oss i den tiden liksom:)

Så kryss alt dere har og wish me luck:D

Iris76:

Vet ikke om du fikk med deg svaret mitt ovenfor?:)

Om el-slimet og det...

Jeg går jo i tillegg på Solvipect...har brukt det siden søndag som var:)

Så kan vel si at jeg har gjort mitt for å lykkes...

Skrevet

Dette fant jeg nå nettopp om eggløsning:

"Det tar mellom åtte og tolv timer før stigningen vises i urinen, så urintesten vil først kunne forutse eggløsning innen ett døgn."

Da kan vel det bety at jeg rakk det...siden man har kortere tid å gå på pga stigningen av lh-nivået??

Sorry at jeg er helt panisk her...

Skrevet

Jeg har hørt at det er bedre med sex et par dager før eggløsningsdagen, enn akkurat på selve dagen. Hvis du hadde sex på torsdag og EL-slim da, gjemmer ofte sædcellene seg i kanalene i dette slimet, og her kan de overleve i flere dager. Begge gangene jeg ble gravid hadde jeg sex etter par dager før EL-dagen.

Jeg ville bare prøvd og slappe av i dag, og tenke at det sikkert ligger noen svømmere på lur. Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for gode svar jenter:)

Tok en til el-test i går i 15.30-tiden og den var negativ, så da har egget sluppet...så da er sjansene for at vi har truffet stor??

...ble ingen sex hverken fredag, lørdag eller i dag på oss, så får håpe sædcellene har klamret seg fast oppi der:)

Når jeg målte etter el på torsdagen gjorde jeg dette kl. 1700

Vi hadde sex tirsdag og torsdag i halv elleve-tiden på kvelden...

(altså ca.6 timer etter pos. el)

Men kan jo hende at jeg hadde fått pos. hvis jeg hadde testet tidligere også...Det vet jeg jo ingenting om...

Så målte jeg pos. på fredag også kl. 1700...

Lørdag kl. 15.30 var den negativ, så da måtte sædcellene ha levd iallefall ca.40 timer...Så får håpe de har levd sååå lenge:(

Hva tror dere jenter?

Er så frustrert fordi vi ikke har hatt oss noe siden torsdags kveld... snufs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...