Gjest Skrevet 6. juni 2009 #1 Skrevet 6. juni 2009 Synes det er så fint, men; Er det mange som sier "ÆVrora" og ikke "AUrora" med tydelig AU?
Miranda har født :-) Skrevet 6. juni 2009 #3 Skrevet 6. juni 2009 Jeg sier ÆVrora Liker ikke navnet uansett.
Rampongi Skrevet 6. juni 2009 #4 Skrevet 6. juni 2009 Her oppe hos oss sier vi AUrora. Det er kjempefint navn som jeg selv også har på lista mi. Det betyr vel noe sånt som Morgengrøde.. det e vel flott vel.
prebs Skrevet 6. juni 2009 #5 Skrevet 6. juni 2009 Hvordan i all verden klarer et norsktalende menneske å si klar U etter en A.? Jeg har prøvd flere ganger nå... Mulig jeg har litt tungt for det. Jeg sier altså Ævrora, men synes uansett det er kjempefint : )
Gjest Skrevet 6. juni 2009 #6 Skrevet 6. juni 2009 Prebs: Sorry, min feil, mener ikke at jeg sier A og U sånn, men at jeg sier ÆU med myk U og ikke ÆV. Altså; ÆURORA. AUrora rett frem blir rart, ja.
M ♥ ♂-2010 Skrevet 6. juni 2009 #7 Skrevet 6. juni 2009 Hehe. Det er lett å si Ævrora.... Men tror jeg sier Æurora - iallefall blant folk!
Gjest Skrevet 6. juni 2009 #9 Skrevet 6. juni 2009 Nå har jeg analysert min egen uttale, og kommet fram til at A-en høres ut som en mellomting mellom A, Æ og Ø, men U-en er tydelig U, ingen v i Aurora, altså ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå