Gå til innhold

Trenger noen tilbakemeldinger. Noen som opplevd det samme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Nå er jeg 6 dager over IKM, første PP. Jeg har hatt HELT regelmessig sykluser på 31 og 32 dager, også etter p pilleslutt som var i desember mnd. Tok en negativ test fredag i forrige uke, og testet igjen i dag, men begge har vært negavtive. Av symptomer: Oppblåshet og luft i magen, humørsvingninger, knip/mensmurring i magen og korssryggen til tider. Tror jeg hele tiden skal få mensen liksom, men har ikke dukket opp enda.

Jeg tenker en av 2: Enten blitt gravid, men at det er for lite HCG hormoner enda, eller at psyken (tanken på graviditet) gjør så mensen ikke kommer..

Hva tror dere? Noen som har opplevd det samme? Om ikke mensen har kommet til mandag, så ringer jeg legen min??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Snutsi

har hørt at noen har gått mange dager over ikm før de har kunne påvise nok hcg i urinen. Det kommer ann på når egget festet seg. Ikke gi opp håpet. Det sikreste tegnet er jo at du ikke har fått mensen! Gå til legen du hvis ikke noe mer skjer......synes det høres spennende ut.

Min mens kommer også ekstremt regelmessig. På timen føler jeg. Så hvis jeg hadde gått 6 dager over IKM så hadde jeg blitt veldig håpefull......

lykke til!!

Skrevet

Hei!

Det samme skjedde meg i min første PP. Jeg hadde gått uten pp-plaster siden sommeren 07, hadde regelmessig sykluss frem til vi bestemte oss for å prøve på en baby januar 08. da ble alt bare kluss på syklussen. Ikke for å skremme deg men sånn kan skje. Jeg hadde en TR i mai, fikk provera og pergo etter en stund og fikk TR i november, så ny provera og pergo kur i januar. Fikk ingen TR i februar men ble gravid i mars, mistet i påsken og nå i mai fikk jeg TR av meg selv.

Håper ikke dette skjer med deg da :) Håper du har en liten spire i magen og at du bare har hatt EL litt sent og at det er forlite HCG til at det slår ut :)

Masse lykke til :)

Skrevet

jeg må bare spørre :) alle disse forkortelser dere bruker, hva betyr de? PP,TR og HCG :)

masse lykke til til deg HI =D

Skrevet

Tror det er en oversikt her et sted over alle forkortelsene... Men:

pp=prøveperiode

TR= mens (tante rød!)

HCG= forkortelsen på det hormonet kroppen produserer ved graviditet, og som testes for ved hjemmetester og i blodprøver hos legen (som er mer sensitive, men kun brukes hvis det er mistanke om SA, for å se om nivået stiger. Skal fordobles hver 2-3 dag i starten av et svangerskap.

SA= spontanabort forresten...! Håper det hjalp litt!

Skrevet

Fortsatt ingen TR... idag ringte jeg til legen min. Legesektræren ba meg ta en ny test på fredag. Dersom ingen TR enda og negativ test da, så skulle jeg komme til legen til uken for å ta blodprøve der.... Hmm, veldig spent altså.

Skrevet

Litt i samme situasjon som deg. Jeg sluttet på pillen, fikk mens, og jobbet iherdig med å bli gravid :-) Mener jeg har hatt sykluser på 28 dager, skulle hatt IKM igår etter mine beregninger, men har i godt over en uke nå hatt veldig mange gravid symtomer, veldig ømme pupper...veldig ømme, mye mer enn ved TR. Trøttere enn vanlig, småkvalm om kveldene. Oppblåst og rar i magen. Mye som tyder på at noe er på gang.

Jeg har ikke klart å holde meg, så har testet flere ganger før IKM, på IKM, og idag men bare negative svar...bruker CB. Nå skal jeg smøre meg med tålmodighet og vente noen dager før neste test...:-) Blir jo kostbart når jeg bare bruker CB tester også...

Lykke til på fredag! (jeg skal også prøve å vente til da...)

Skrevet

tusen hjertelig takk ;) hjalp masse! nå skjønner jeg hva som står ;) hehe.!

Skrevet

Går og venter på TR jeg også. Lykke til ;)

Ingen symptomer her på vondt i magen, trøtthet eller noe som helst. Kanskje litt humørsvingninger! hehe... kanskje bare jobben som gjør at jeg er stressa og ikke får TR...aner ikke! Dette er første PP men rart at det skulle gå tre dager over IKM egentlig.. venter i spenning.. negativ test igår. Men testa på kvelden da. Tør ikke teste mer. Venter og ser..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...