Gå til innhold

Datt ned trappa i går... Ajajajaj....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så dumt som det går an. Har nylonstrømper på meg og skal ned trappa sammen med mannen min for å natta sønnen min. Snur meg for å si noe på tøys til gutten min og sklir... Ramler håndløst ned en tredjedel av trappa før gulvet stopper meg. Klarte ikke å dempe fallet i det hele tatt.

Slo meg så sinnsykt på hele venster side - klarte heldigvis å ikke slå rygg, mage og hode. Høft og siden av låret tok nesten hele smellen alene.

Tårene spruta og mannen min mer eller mindre bar meg inn i senga. Sønnen min på 5 1/2 år ble helt forskrekket og gjemte seg først. Så kom han med puta mi og strøk meg forsiktigt på kinden og panna... Sang en sang og passet på mamman sin... Lå der sjokkert en stund - måtte samle meg litt.

Natten har vært en vond opplevelse. Sover jo bare på siden fortida og nå er jo hele den ene siden skikkelig øm - hver gang jeg har rørt på meg i natt har jeg våknet.

Sto opp nå og begynner å tenke på bevegelsene til gutten i magen... Har de blitt roligere..? Har spist en yoghurt nå og venter på reaksjon. Jeg reagerte ikke på at det var lite bevegelser i går kveld... Han har hikket og rørt på seg littegranna innimellom.

Er 37 uker idag og plassen blir mindre å mindre. Ble pløtslig så usikker på bevegelsemønsteret hans de siste dagene. Irriterende.

Kanskje like greit å ringe føden for en sjekk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff da Brummelisa, dette hørtes dramatisk ut. Skjønner godt at du er bekymret for den lille men siden du datt på siden tror jeg nok at det har gått bra. dei ligger jo tross alt ganske så godt beskyttet der inne.

du skal ikke gå og tenke for mye på dette men en telefon til føden kan du jo ta for å forsikre deg om at alt er som det skal, det er bedre å få vite enn å gå å uroe seg.

Lykke til med den lille !!!!

Skrevet

Jeg ville ringt føden med en gang for å være på den sikre siden, her tar dem inn alle som har ramlet når dem går gravide til sjekk med en gang, så kanskje det er slik hos deg også.

Håper alt står bra til.

Skrevet

Jeg datt også ned trappa under svangerskapet, litt tidligere i svangerskapet enn deg. Jeg slo rygg, rumpe og hofter. Jeg har født, og alt gikk bra. Jeg er helt sikkert på at babyen din tåler dette. Han ligger godt beskyttet av fostervann etc. Det skal veldig mye til for at dette ikke gikk bra.

Så jeg ville tatt rolig om jeg var deg.

Men husker godt følelsen, så jeg forstår at du er redd.

Bevegelsesmønstret endrer seg ofte på slutten, fordi det er mindre plass til han/hun.

Skrevet

Hadde ikke turt å gå å legge meg uten en tur på føden..

Ring du..

Var på barselgruppe, ei der falt og slo rompa og deler av siden.. Ho mistet sin lille baby.. og dette var bare uker før fødsel.. enten var det morkaka eller navlestrengen som hadde løsnet, klarer ikke å huske helt..

Skrevet

Ville også snakket med føden. Så sent i svangerskapet har de veldig lav terskel på å sjekke maven etter et fall.

Morkakeløsning er det de sjekker først.

Skrevet

Hei jenter, ringte føden som dere foreslog og det syntes jordmor som svarte der var en god ide.

Fikk komme inn for sjekk med en gang. De sa at så lenge det ikke var noen blødning eller smerter i magen så var det skjelden noen skade skjedd. Men de tok det meget seriøst med å måle hjerteslag og bevegelser hos babyn under 20 min i tillegg til evt rieaktivitet. Så fikk vi en grundig ultralydssjekk med lege.

Alt så fint ut heldigvis og babyn har det fint. Dejlig :o)

Har fått noen saftige blåmerker og jeg gruer meg til å prøve å sove i natt...

Hver bevegelse minner meg om at jeg lever for å si det slik... :o)

Men, men, det kunne jo ha gått så mye værre.

Ha en fin kveld/helg!

Skrevet

Det var nok godt å få se at alt sto bra til med den lille! Jeg datt selv forige svangerskap da jeg var 8 mnd på vei. Fikk ul, tok tester og ble lagt inn til observasjon i to døgn. Er godt å se at de tar den vesles velvære på alvor. Selv om de sa til meg at de små inni magen tåler veldig mye. God berding med blåmerkene, ikke så greit å finne behagelig liggestilling vil jeg tro.

Skrevet

Takk Kazaya *og lille jentespire* :o)

Man blir litt skremt når noe slikt skjer, ja - man er jo så tung mot vanlig og har tyngdepunktet et helt annet sted enn hva man er vant med.

Sist gang jeg var gravid, ca 4 mnd på vei, frontkolliderte jeg med bilen min og det gikk heldigvis bra med lillemann da også.

Men jeg fikk en psykisk knekk da alle `hvis`, `om` og alt det der dykket opp i hode.

Godt at de tar oss gravide på allvor på fødeavd.

Trå forsiktigt og lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...