Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye veier babyen deres i uke 32?

Min er 2 kg nå. Jeg skal føde i Sør-Korea, og legen min sier at jeg må gå turer hver dag så ikke babyen legger på seg for mye. Jeg tenker at han legger på seg uansett om jeg trener eller ei, han tar jo den maten han trenger.

Og er ikke 2 kg normalt i uke 32 på norske barn da?

Koreanere er jo mindre enn oss, så legen skal få seg en god overraskelse om babyen er 4 kg...hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet du hva, jeg tror det er veldig forskjellig jeg. men det høres nok ut som din er litt større en hva som er vanlig.. jeg var på ul i uke 31, og da var min ca 1500 g sa legen, og tippet at min gutt ville veie ca 3800 til termin..

Skrevet

Det er nok veldig forskjellig ja, men legen min var bare sååå overrasket. Min mann snakket med en koreansk kollega som har en datter på 1 år, det viste seg at hun var 2,5 kg når hun ble født, èn uke før termin.

Da jeg var i uke 30 veide min 1,5kg...

Skrevet

Hei:)

Jeg var på 3d ul i uke 29 og fikk estimert vekten til lillemor til 1707g :)

det blir nok ikke noe lita tulle jeg får heller;)

det er sant som du sier.. Babyen tar den maten den vil ha uansett. Jeg spiser verken mye eller usundt!

Første gutten min veide 4280 ved fødsel.. Noen får rett og slett "store" bebiser. Synes det er deilig at de er litt å ta i jeg. Sunne og friske;)

Skrevet

Jeg var på UL i uke 33+0 og da ble vekten estimert til 2150. Og da var jeg til kontroll pga vekstavvik. Dvs magemålet på babyen var mellom 5 og 10% for lite.

Skrevet

Jeg er også i uke 32, og på 3D UL i uke 27 var min 16% større enn snittet, så hun skal være omtrent akkurat 2 kg nå hun også og blir omtrent 4 kg på termin. Sett at de estimerte rett da. Mine tre første har vært mellom 3900g og 4440g, så at hun blir 4 kg høres helt riktig ut for meg.

Skrevet

Jeg var på ul når jeg var 26+4 og da veide hun 1082 også var jeg igjen når jeg var 29+3 og da veide hun 1520....

Som du ser babyen har lagt på seg ca 164 gram i uken...

Min er estimert til å veie 3500.....

De legger ikke på seg rundt 200 gram i uken før de siste ukene...

Så 2 kg i i uke 32 er faktisk ganske normalt om du regner...Jerg tror din kommer til å ligge på rundt 3700 jeg:-)

Skrevet

Min var 2469 gr + - 300 gr i går i uke 36.... Ble estimert til ca 3500 ved fødsel

Skrevet

vet du målene på babyen din? Jeg var på ul i uke 32+0 fikk vite der at min baby var 85 mm i hodet og 85 mm i kroppen (tverrsnitt av mage) fikk ikke vite vekt, men 87 mm var visst vanlig mål på både mage og hode i uke 32. Dvs at min baby er litt liten, men ikke noe avvik. Legen ville bli overrasket om den ble mye mer enn 3500 ved fødsel.

Skrevet

Jeg var på ultralyd 31+3 og da var gutten ca 2100 gr. Hun sa han så fin ut =)

Har en venninde som fikk babyen her om dagen, da hun var på ultralyd i uke 32 var jenta hennes 2300 gr og hun ble født en uke før termin og var 3300 gr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...