Mamma til Snupp & Lillegutt Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 Jeg hadde en gang en oppskrift på en veldig grei / enkel og god forrett som inneholdt løk, egg, philadelphia-ost + lodderogn (rød el. svart). Mener å huske at det var disse ingrediensene, men mulig at det var mer? Man kuttet opp løk + egg, og la ingrediensene lagvis. Enkelt og genialt! Men - husker overhodet ikke mengder - hvor mange pakker ost til hvor mange egg ca? Og rekkefølgen man la dette i. Tror forresten rognen var på toppen.. Jeg er fryktelig dårlig på å ta sånt på husken / prøve meg fram - er det noen som kjenner igjen denne og / eller kan hjelpe meg???
Lille skatt og lillesøster Skrevet 6. juni 2009 #2 Skrevet 6. juni 2009 Denne fikk jeg servert for noen uker siden. Veldig godt ) Den var laget i en paiform ca 26 cm i diameter og kanskje 5 cm høy. Tipper du må ha en litt stor løk og 4(5?) egg i bunnen, deretter 3 bokser pisket Philadelphia (sikkert godt å blande med litt kremfløte for fluffy konsistens). Til slutt et like høyt lag med rogn som Philadelphia. Vet ikke hvor mange bokser det blir da jeg aldri har kjøpt rogn )
MammaKos Skrevet 6. juni 2009 #3 Skrevet 6. juni 2009 Dette kan jeg for jeg lager den hele tiden!! Kaller det "kaviar-kake".. Men, vi bruker den mer som snacks til vordrink før vi setter oss til bords.. Hardkok 6 store egg. Del gulen fra hviten.. ta hviten i mixeren så den blir finkornet, og press den ned i en liten springform, gjøre det samme med gulen så det blir det andre laget. det tredje laget et litt over en halv seterrømme og litt over en halv løk.. Løkbitene behøver ikke være så altfor små, for det er godt med litt å tygge i. Så setter du formen i kjøleskapet så rømmen får stivnet igjen (kan gjerne lages dagen før den skal spises) så tar man på rognen før servering og tar av formen. Pynt med sitron og spises på melba-toast.. Alltid en vinner!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå