Mia og gullgutten! Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 Vi driver på å ser etter nytt bilsete til gutten. Han begynner å bli for lang i ryggen til babysetet så må gjøre noe snart. Siden han ikke er så tung, ikke 8 kg enda(6 måneder), så må vi ha et sete som går fra 0-18 (25) kg. Står vel mellom Besafe izi combi x1 eller Britax secura. Noen som har noen av disse?? Har prøvd å søke litt på tester, men finner svært lite synes jeg.. Eller er det noen som har andre som de er fornøyd med? Synes det her er veldig vanskelig....
Mia og gullgutten! Skrevet 6. juni 2009 Forfatter #2 Skrevet 6. juni 2009 Dytter.. Ingen som har bytta enda??
Gjest Skrevet 6. juni 2009 #3 Skrevet 6. juni 2009 Vi har besafe izi combi x1 og er veldig fornøyd. Bytta for noen måneder siden da grynet har lange bein og rett og slett ikke fikk plass til dem i babysetet (hun er 11 mnd nå, var vel 8-9 da vi skifta). Hun sitter som en dronning i besafen, storkoser seg og får til å se ut vinduet ikke minst. Eneste minuset er at hodet innimellom faller framover når hun sovner, men det er litt betinget av hvordan hun sitter. Eneste minuset er at den er et helvete å montere inn og ut av biler, men har man egen bil og skal ha den stående nogenlunde permanent ville jeg ikke tvilt et sekund Og har man først montert den fast, så står den der til Dovre faller
Litjmora Skrevet 7. juni 2009 #4 Skrevet 7. juni 2009 Vi har akta graco http://www.akta.se/cache/ttf/0eec047300eea3e840.jpg byttet allerede når gutten vår var 5-6mnd, da var han for stor til babysetet vi hadde. Han satt/sitter kjempefint syntes det var enkelt å montere med bilsetet også, tok meg vel 10-15min. Kjører fortsatt med full liggestilling, han er nå 8mnd. Eneste minuset her er også at hodet detter litt framover når han sovner, eller det gjorde det når han var mindre, men nå synes jeg ikke det er så ille
Cala75 Skrevet 7. juni 2009 #5 Skrevet 7. juni 2009 Vi har nylig byttet til Britax Secura. Lillemann er 10 mnd. Han sitter knallgodt i dette setet. Det er enkelt å montere. Veldig god sidestøtte også til de aller minste. Går opp til 25 kg bakovervendt. Tar ikke så fryktelig mye plass i bilen heller i forhold til mange andre stoler. Anbefales på det sterkeste!!
Mia og gullgutten! Skrevet 7. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. juni 2009 Ok! Takker for svar. Vi har vel ikke bestemt oss helt enda, men besafen ligger vel ett hakk forran. Får se hva det blir til i neste uke.
TullHøna Skrevet 7. juni 2009 #7 Skrevet 7. juni 2009 Hei Vi har akkurat byttet til Besafe izi combi x1 og er knallfornøyde!! Jenta vår er bare 4 mnd, men satt så vondt i Maxi cosi setet sitt så da mått vi bytte. Men nå er bilturene blitt en fryd!! Hun ser ut til å sitte veldig godt, og setet tar ikke så mye større plass enn maxi cosi setet vi hadde... Monteringa syntes ikke jeg var så innvikla, jeg klarte det nå helt selv! Hehe
Loddengaard Skrevet 7. juni 2009 #8 Skrevet 7. juni 2009 Vi har også besafe izi combi isofix. Veldig fornøyd... Vi hadde også maxi cosi før. Nå sitter sneipen høyt og fint, og har god utsikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå