lille vennen og meg Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 Lurer på hvilken dag i syklusen dere startet med første tablett. Har fått beskjed om å starte på dag 5. Fikk pergo selv om jeg har eggløsning, gyn kunne se at jeg hadde hatt det når jeg var hos henne, men hun gav meg pergo siden hun synes at vi hadde brukt litt tid på å treffe første gang + at vi hadde prøvd i høst uten å lykkes. Skal ta 2 tbl dagen, er det dobbel kur??? Og hvor stor er sjansen for å få flerlinger? Blir redd bare med tanken på at det kan blir mer enn 2. 2 går greit, men 3... Ser at en her inne tok pergo og ble gravid med 3.
-Latte Skrevet 5. juni 2009 #2 Skrevet 5. juni 2009 Jeg vil gjerne få pergo så jeg kan få to jeg da, men saken er jo den at man kan ende opp med 3-4-5 og det kan bli litt mye:) Legen sa til meg at jeg skulle ta kontakt om det tok tid, men foreløpig ville de ikke sette på noen pergokur. Men det var en lege (gyn. et ellerannet) på ahus da. Fikk du av fastlegen din, eller hos "spesialist"?
lille vennen og meg Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2009 Fikk av en gynekolog (hun er gyn på sykehuset 3 dager i uken og jobber på privat klinikk de andre dagene) da jeg var til vanlig GU. Hadde ikke tenkt til å be om noe, men hun tok opp om jeg ønsket flere barn, og da sa jeg at vi ikke hadde brukt noe prev siden vi fikk nr 1. noe som er 3,5 år siden. og at vi hadde prøvd aktivt i høst, men hadde tatt en pause på starten av året. Hun sa at jeg kunne få noen tab som hjalp meg, slik at vi med stor sannsynlighet traff på først forsøk med pergo. Synes å huske at hun sa noe om at det var 2% sjanse for å få tvillinger, men er ikke sikker. Er litt bekymret for at det skal modnes mange egg når jeg starer på oergo etter som jeg her eggløsning til vanlig. Prøvde selv denne mnd her, fordi jeg ikke turte å ta tabletten pga alle bivirkningene. men vi traff ikke. Så derfor blir det pergo denne pp her. 2 bebiser går griet, men det er 3 eller flere jeg bekymrer meg for. Men blir jo gald hvis vi klarer å lage en til
-Latte Skrevet 6. juni 2009 #4 Skrevet 6. juni 2009 Mener % er høyere enn som så, har jeg hørt da:) Men er ikke 50% sjangs liksom. Jeg ble spontant gravid med to, så som hun sa at siden jeg kan bli det, så vil jeg da kanskje droppe mange egg med pergo. Men har vært gravid noen ganger da, og da bare med en. Hvilke bivirkninger har pergo egentlig? Vil nå egentlig få pergo jeg. Håper jo på to, og sitter med tr nå uten at det ble en engang. Hvilket sykehus jobber hun ved? (om det ikke er et lite tettsted og du ikke vil ut med det da:) ) Har inntrykk at ahus er mer tibakeholdne på det meste. Både før gravid og tiltak ved fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå