kanutta78 Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 5 dager før termin våknet jeg kl. 7.30 av at vannet gikk, er det fødselen har startet med på de andre to fødslene mine og. Men denne gangen var det misfarget, så da fikk jeg ikke føde på den lokale fødestuen, men ble sendt med helikopter til sykehus 25 mil unna. Kom inn ca 2 timer etter at vannet var gått, og hadde bare 2 cm åpning, og uregelmessige rier. Ble litt lei meg pga det, de andre to fødslene har gått fort og greit, men denne gangen var det snakk om ks hvis ikke jeg fikk mere åpning og riene kom igang skikkelig, ganske fort. Lå i senga med ctg på meg hele tiden, men endelig hadde jeg 3cm åpning, og de kunne feste elektrode til hode hennes som er mer nøyaktig enn ctg..ang hjertelyden til babyen.. Skjønnte at de gikk mer og mer bort i fra ks, fikk litt å spise, og kl.14 hadde jeg 4cm åpning..14.30 lå jeg å vrei meg og hadde fått sterkere rier, 2 min mellom dem, og 14.45 fant jordmor ut at hun sku sjekke åpninga mi igjen, da var den 5 cm..men fikk endelig reise meg opp og stå på gulvet for å bruke tyngdekrafta.. jordmor gjorde seg klar for vaktskifte, kom inn for å hente papirene mine kl.15 og da skjønnte hun at nå er det fødsel på gang!!! Jeg hang over senga og hadde skikkelige rier, kom meg opp i senga, 6 cm åpning, men fikk lov å presse! og klokken 15.09 så verdens nydeligste jente verden! 3890gr. og 50cm lang... Gikk skummelt fort da det virkelig setta igang, 2 timer m aktiv fødsel i følge jm. og den siste halv timen var ganske så heftig:) Ble et lite pyntesting, og denne gangen hadde jeg lystgass. Fødte uten bedøvelse de andre to, men denne gangen nådde jeg å prøve:) Nå koser vi oss bare! Masse lykke til videre alle sammen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå