Gå til innhold

Nå er aborten tatt, kirugisk

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Det var jeg som var søvnløs i natt og gruet meg til aborten i dag. Ville bare legge inn og fortelle om at det gikk mye bedre enn jeg var redd for. Hadde kirurgisk. Tok noen smertestillende samt to stikkpiller 2 timer før jeg skulle møte på sykehuset. Jeg ble møtt av hyggelige og omtenksomme pleiere og lege. Skiftet og fikk en seng, ventet er liten stund og så inn på op.rommet. Alle var veldig rolige og forsikret om at de skulle passe på meg. Stikk i armen og fikk smertestillende samt narkose der. Tok 2 sek så var jeg borte. Våknet tja, toppen 20 min etterpå, fikk meg litt mat og følte meg i helt fin form. Fra jeg gikk inn på sykehuset til jeg var ute tok ikke mer enn 1 time og 45 minutter faktisk. Litt murringer som ved kraftig mens, men absolutt til å leve med. Har tatt et par paracet i ettermiddag men nå er det ikke nødv.mer. Ikke bør jeg noe særlig heller, men det sa de også på sykehuset. Ved en kirurgisk abort er blødningene ikke store. Kan også nevne at jeg benyttet anledningen til å få satt inn spiral når jeg først var der. Like greit, flere uplanlagte graviditeter er ikke noe særlig. Veldig glad for at alt gikk så greit. Jeg sa faktisk fra til noen av pleierne at jeg satte stor pris på at de var så høflige, når en først kommer dit med et såpass tøft valg hjelper det på sitasjonen å bli møtt med respekt og omtanke. Jeg har hørt nok av historier om pleiere som behandler de som skal ta abort rimelig dårlig. Så der er iallefall min opplevelse, jeg er nå lettet for å være ferdig og glad for at en så vanskelig sak tross alt ikke ble verre enn nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...