Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I dag fant vi ut at vi venter på en liten gutt. :-) :-)

Vi har strevd veldig med å finne guttenavn vi liker, (pappan er engelsk så det måtte bli noe internasjonalt), til slutt fant vi disse to som vi begge falt for.

Vi har egentlig bestemt oss for hvilket av dem det blir og, men gøy å høre hva dere mener. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140212582-hunter-eller-taylor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo navn jeg er vant med fra min oppvekst:) Taylor er for meg litt feminint siden en av mine beste barndomsvenninner het det. Hunter tenker jeg også er bedre mht. til norsk uttalelse. Det vil jo bli en del rare måter å si begge navn på. Det finnes jo internasjonale navn som er helt like på norsk og engelsk t.d. det norrøne navnet Even.

Annonse

Så koselig at dere skal få en gutt.. :) Gratulerer!!

Når det er sagt, så synes jeg at selvom far er engelsk, så bør navnet fungere. HVIS dere bor i Norge da? Synes ikke noen av de fungerer på norsk....

Hva med:

Sean

Edvard

Cedrik

Charlie

Alvin

Michael

Henry

James

Liam

Lloyd

Marvin

Nicholas

Og nå så jeg at dere egentlig hadde bestemt dere.... ;-) Jaja! Sånn går det når man ikke kan lese hele innlegget før man sjekker Navneguiden for engelske navn *hihi*

Syns ingen av de passer på norsk - hvertfall ikke Hunter, det høres mest ut som et etternavn, og jeg tenker bare på jeger! Taylor er kanskje litt mer kjent sosm fornavn, men funker heller ikke på norsk,

Forresten uttales vel ikke Even likt på norsk og engelsk, på engelsk blir det jo "Iven" som betyr partall. I så fall måtte det skrives Evan, men da uttales det jo annerledes på norsk igjen.

Bor dere i Norge, og barnet skal vokse opp her, syns jeg dere bør finne et som passer bedre på norsk. Jeger eller Skredder er det liksom ikke noe særlig stas å hete!

Alfred

Albert

Anton

Oscar

Peter

Paul

David

Daniel

Victor

Thomas

Simon

Fredrick

Adam

Samuel

Lucas

Marcus

Benjamin

Lorentz

Esaias

Gjest Siklerotte

Taylor er et veldig fint JENTENAVN - synes ikke det passer til gutter overhodet, så selv om det er det fineste - går nok ikke stemmen min dit. Synes også det funker helt greit i Norge, ettersom det går hakket enklere å uttale enn Hunter for en gjennomsnittlig nordmann...

Hunter er jeg ikke begeistret for - liker ikke navn i den gaten, og har utelukkende negative erfaringer med folk som heter det - dessuten synes jeg kanskje det er et litt småkjipt navn å ha i Norge, med mindre dere ikke skal bo i landet. Småtungt å si - men for all del, det fungerer. Folk klarer å uttale de navnene dere ber dem om å uttale, det er ikke noe stress.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...