Gå til innhold

Æsj, fertilitetsmonitoren har lurt meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

TR kom i dag, etter 1 pp med CB fertilitetsmonitor.

Nå lurer jeg på om monitoren ga litt for sent utslag på LH-stigning?

Jeg begynte å teste med på dag 6 i syklusen, på dag 10, 11 og 12 viste monitoren høy fruktbarhet, og på dag 13 og 14 maks fruktbarhet.

I pakningsvedlegget stod det at det er vanlig å få mange dager (5+) med høy fruktbarhet, før maks utslag, i første syklus man bruker monitoren, så jeg var litt uforberedt på at det skulle skje alt på dag 13.

Uansett, problemet er at jeg tror jeg hadde EL på dag 13, det kjentes sånn ut og det passer bra med at TR kom i dag, på dag 27 (dvs. 14 dager etter e.l.). Vi hadde sex sent på kvelden på dag 13, men da var det jo allerede for sent. EL skjer jo som regel på ettermiddagen en gang.

Ja, ja, neste pp får vi prøve å ha sex hver dag f.o.m. dag 10.

Det er jo ikke verdens undergang, men syns poenget med monitoren blir litt borte når jeg må gjette meg til hva som er siste dag med "høy fertilitet", for det må jo være da jeg er mest fruktbar, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har monitoren selv, og det står at du har større sjans for å bli ravid om du har sex også de dagene med middels fertilitet.

Begynt å bruke min igjen nå etter SA jeg nå, men drøyer litt til og nuller den ut igjen til syklusen min har kommet seg skikkelig igjen.

Neste syklus skal du se at monitoren bare ber deg om 10 stiks totalt, og da får du også mindre dager med middels fertilitet kan jeg tenke meg. Det skjedde på meg.

Jeg sliter med å få maks fertilitet på monitoren fordi jeg har PCO sies det, og dermed kan hormonene hele tiden ligge litt for høyt så det ikke gir utslag på maks. Ha litt tålmodighet med den. Den trenger en sykus for å stille seg inn etter kroppen din, og første syklusen kan du ha maaaange dager med høy fertilitet. Jeg hadde vel høy fra dag 10 - 20 nå tror jeg.Men den fant ikke noe eggløsning nei.

Men da jeg ble gravid, hadde vi sex fra den dagen den viste høy fertilitet. (når jeg skriver høy , mener jeg to streker. .Ikke max liksom)

Lykke til da. Det var min erfaring i hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...