dykkedama Skrevet 5. juni 2009 #1 Del Skrevet 5. juni 2009 Dette er min første, så jeg må be om hjelp:) Legen min lagde en avventende sykemelding til arbeidsgiver. Legen min skrev at hvis arbeidsgiver kunne tilrettelegge for meg, så kunne jeg fortsette i 100% arbeid. Arbeidsgiver syntes først dette var supert, helt til de fikk beskjed fra nav at de ikke hadde rett til støtte. Da ba arbeidsgiver meg om å skaffe en 50% sykemelding i stedet. Noe jeg gjorde. Nå sitte rjeg med en liten bismak i munnen. Betyr dette at NAV ikke kommer til å betale ut hele fødselspengebeløpet? Jeg skal gå opp i lønn nå i juni måned, men siden jeg er 50%, betyr det at NAV betaler 50% av gammel lønn og 50% av ny lønn? Skal ikke egentlig arbeidsgiver betale ut svangerskapspenger så lenge de ikke vil tilrettelegge for meg? Et annet spørsmål er: jeg startet i denne jobben i mars, og jeg kommer til å gå ut i permisjon i oktober, siden jeg har termin i november. Vil det si at feriepengegrunnlaget mitt 2009 vil være fra mars til oktober? (pluss januar og februar i den gamle jobben) Og hvem betaler feriepengene? NAV eller arbeidsgiver? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140212352-lettere-forvirret/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guttemamma75 Skrevet 6. juni 2009 #2 Del Skrevet 6. juni 2009 Arbeidsgiver har ingen plikt til å utbetale svangerskapspenger til deg, dette er et tilbud fra nav, men noen arbeidsgivere velger å forskuttere lønn for sykepenger, svangerskapspenger eller foreldrepenger.. Om de gjør dette eller ei er 100% opp til arbeidsgiver, og selv om du skulle fått forskuttert penger fra arbeidsgiver er det ikke sikkert at du ville kommet noe bedre ut ettersom de uansett ikke må betale deg mer enn nav ville gjort.. Så ja, du kan nok regne med at du ikke får med deg den fulle lønnsøkningen såfremst du ikke kommer deg ut i full jobb før du går ut i permisjon. Du vil tjene deg opp feriepenger på vanlig måte den tiden du har jobbet (to mnd i gammel jobb + ny jobb fram til nå) men den tiden du går på svangerskapspenger vil du kun få feriepenger for de 64 første dagene (som tross alt er bedre enn sykepenger hvor du kun får for de 48 første dagene) - disse pengene vil du få utbetalt fra nav... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140212352-lettere-forvirret/#findComment-140214382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå