Chickenmum Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 Noen som vet om man har større risiko for sponanabort som flergangsfødende enn som førstegangsfødende? Finnes det tall på dette?
cakes Skrevet 6. juni 2009 #2 Skrevet 6. juni 2009 vet ikke om det finnes noe tall på det, sjekk ut www.ssb.no. der har dem helt sikkert en oversikt. men, så vidt jeg vet er risikoen mindre hvis man har født før. risikoen er større hvis man tar abort mer enn en gang, eller ikke har vært gravid før. tror jeg.. men, spontanabort skyldes som oftest feil i utviklingen av fosteret, at noe er galt. naturen ordner opp selv og kvitter seg med det. høres kaldt og brutalt ut, men sånn er det. i prinsippet kan jo dette skje hvem som helst. det skjedde meg, selv om jeg har født to friske barn tidligere.
Sånn kan det gå Skrevet 7. juni 2009 #3 Skrevet 7. juni 2009 Det er vel litt slik at jo flere ganger det går bra jo større er sjansen for at neste også går bra. Har selv vært gravid 9 ganger og kun sv.skap nr 2 endte i SA.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå