Vannmann35 Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 Ser ut til at det koker ned til et av disse guttenavnene... I alle fall nå sånn før den eventuelle gutten er sett... Hvilket er finest? Haakon Andreas Haakon Gustav Andreas Gustav Andreas Usikkre på om vi vil ha dobbeltnavn eller ei...
Miranda har født :-) Skrevet 5. juni 2009 #2 Skrevet 5. juni 2009 Jeg syns Andreas er nydelig :-) Haakon Andreas er ganske pent det også, evt Håkon Andreas. Haakon er litt mer moderne enn Gustav. Gustav liker jeg ikke, og ville ikke selv likt å hete det når alle de andre guttene het Sander, Jonas, Mathias, Liam, Nathaniel osv. Greit at man skal skille seg ut, og ikke være den én av tre med navnet Lucas, men det bør være på en positiv måte. Gustav mener jeg blir ''spesielt, på en negativ måte'', men det varierer jo fra person til person. Noen mener sikkert at Maximilian er spesielt, men ikke positivt spesielt. Og slik skal det være! ) 1. Andreas 2. Haakon Andreas/Håkon Andreas 3. Haakon/Håkon 4. Gustav Andreas - Da kan han senere velge om han vil bli kalt Gustav eller Andreas... 5. Gustav
Sesilia Skrevet 5. juni 2009 #3 Skrevet 5. juni 2009 Liker best Haakon og Gustav, men begge er fine med Andreas bak... Kommer gutten til å ha to etternavn? For hvis han bare har ett, så er det jo flott med dobbelt fornavn...
Sesilia Skrevet 5. juni 2009 #4 Skrevet 5. juni 2009 Må bare si at jeg liker veldig godt Gustav... Det er i tiden med spesielle navn, og jeg synes Gustav er utrolig flott! Et sterkt og godt navn!
Vannmann35 Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. juni 2009 Han vil ha to etternavn med bindestrek, men dette er ikke lange etternavn (5+7 bokstaver).
Gjest Siklerotte Skrevet 5. juni 2009 #6 Skrevet 5. juni 2009 Gustav Andreas. Kjenner en som heter noe lignende, og har alltid likt navnet hans - så det er fint:).
Miranda har født :-) Skrevet 5. juni 2009 #9 Skrevet 5. juni 2009 Hvis dere har ''dobbelt etternavn'' ville jeg gått for kun Andreas!
M ♥ ♂-2010 Skrevet 6. juni 2009 #10 Skrevet 6. juni 2009 Dette var vrient! Liker alle godt egentlig. Men, siden du ikke får mer en ett barn, så må man jo velge! Jeg ville gått for Gustav alene, eller Haakon Andreas hvis du velger dobbeltnavn.
prebs Skrevet 6. juni 2009 #11 Skrevet 6. juni 2009 Jeg liker alle. Men med to etternavn ville jeg bare hatt ett fornavn, og da er Haakon favoritten!
Gjest Skrevet 6. juni 2009 #12 Skrevet 6. juni 2009 Enig med prebs angående et fornavn når ungen får to etternavn (og spesielt da de er i bindestrek). Karen Elise Hagen-Johansen blir f.eks fort for mye.
Gjest Skrevet 6. juni 2009 #13 Skrevet 6. juni 2009 Hadde da vært annerledes om det var Karen Elise Hagen Johansen, for da kunne hun forkortet Karen Elise H. Johansen..
Cornelianelia Skrevet 6. juni 2009 #14 Skrevet 6. juni 2009 Bare Gustav eller bare Haakon. Gustav er klart finest i mine ører, men Haakon er også kjempefint. Andreas er ikke noe dårlig navn heller, men kjedeligere enn de to andre. Lykke til med fødsel og navnevalg!
Tutto og snuppo Skrevet 7. juni 2009 #16 Skrevet 7. juni 2009 Haakon Andreas, eller eventuelt berre Haakon, er definitivt finast!
Good C Skrevet 8. juni 2009 #17 Skrevet 8. juni 2009 Gustav er faktisk et fint navn. Jeg foretrekker ett fornavn. Synes likevel Andreas er finere men veldig vanlig. Alle navnene på listen er fine og dere blir nok fornøyd uansett.
Blomstersara Skrevet 29. august 2009 #19 Skrevet 29. august 2009 Enkeltnavn er oftest enklest og finest etter min smak! Eneste jeg kunne tenkt meg å velge selv er Haakon. Jeg mistenker at Gustav kommer til å bli populært om en liten stund, men syns ikke det heller er et dumt valg. Andreas syns jeg er litt mye brukt til at jeg ville vurdert det selv. Enig i argumentasjonen om 3 vs 4 navn. Skal dere ha to etternavn, så velg ett fornavn.
Mammas lykkebarn Skrevet 29. august 2009 #20 Skrevet 29. august 2009 Liker best Haakon eller Andreas.
Mammaen til Adriana og Max ♥ Skrevet 29. august 2009 #21 Skrevet 29. august 2009 Gammel tråd dette, hun fikk ei jente :-) Hermine heter hun :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå