lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 5. juni 2009 #1 Del Skrevet 5. juni 2009 Hei hei Vet ikke hvor mange av dere som husker meg, men jeg har lusket her inne i over 3 år. Har i løpet av alle mine pp (og det er maaaange) hatt hele 14 tidlige SA. Meeeen, gjett hvem som plutselig sitter her, 10+2 på vei, kvalm som få, og trøtt som en gris Har vært på flere ul og har sett hjertet slå, og i forrige uke så vi at fosteret beveget seg Så kommer det som kanskje kan være vanskelig for noen å lese.... Jeg fikk ny samboer for snart ett år siden og valgte å gå uten prevensjon (vi var enige ja) Og etter utallige timer hos lege er det kommet frem til at kroppen min ikke godtok dna til eksen. Så det at det kom inn en ny mann i livet mitt var det som skulle til!! Mener ikke at alle skal bytte mannfolk, men hvis det er noen som har hatt veldig mange aborter, så anbefaler jeg dere å ta kontakt med qvikstad på Ullevål. Han er ekspert og forsker på dette med immunologiske grunner til aborter. Det finnes behandling Blodbankeni Norge godkjenner ennå ikke dette, men man kan reise til finland De overfører hvite blodceller fra mannen til deg, og vips Ville bare få understreke at selv om det ikke er noe å si på prøver osv, så kan det være immunoogiske problemer. Lykke til videre alle vakre damer Håper dere kommer etter :D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140211852-jublende-oppdatering-d/
melina, glad mamma Skrevet 5. juni 2009 #2 Del Skrevet 5. juni 2009 Gratulerer så masse med graviditeten og en flott UL. Det må kjennes utrolig godt etter så lang prøvetid, Nei, det er jo ikke for alle bare å skifte ut mannen ;-) Men godt å lese at noen klinikker tar dette alvorlig, og vil hjelpe. Hvordan fant de ut det med dna'en? Var det blodprøver som viste det? Ble litt nyskjerrig jeg nå. Har hørt om det, men vet ikke om legene tok sånne prøver da jeg ble utredet. De trodde jo at siden jeg mistet 9 (lite i forhold til deg), at det måtte være kræsj mellom mannen og meg. Men første gang jeg fikk blodfortynnende sprøyter, satt det, og dobbelt opp. Er nå i uke 24 med tvilling-jenter. Så det kan jo ikke være det likevel. Vi adopterte en sønn da legene sa de trodde det, og er overlykkelige for det valget. Kunne ikke fått et skjønnere barn. Jeg ønsker deg lykke til videre i svangerskapet. Tenker du gleder deg veldig nå som du har sett at hjertet banker, og at den lille beveger seg ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140211852-jublende-oppdatering-d/#findComment-140213900
lioness* Skrevet 6. juni 2009 #3 Del Skrevet 6. juni 2009 lioevr: Jeg husker deg! Så fantastisk at det endelig går bra for deg. Er også fryktelig nysgjerrig på det Melina spør om. Hvordan fant de ut dette med immunologiske problemer ift dna? Har selv akkurat fått beskjed om at spiren i magen min ikke utvikler seg, så jeg er ulykkelig gravid og venter på endelig bekreftelse til uken. Det er "bare" fjerde gang for meg riktignok, men dog... hadde vært fint å kunne sjekke ut de tingene du nevner. Maaasse lykke til videre med babyen! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140211852-jublende-oppdatering-d/#findComment-140215447
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 10. juni 2009 Så suuupert Godt å høre at dere også har lykkes Vet det at det finnes flere grunner enn immunologiske ved mange aborter, men jeg tror at det ofte kan være det. Derfor legene aldri fant frem til noe som hjalp meg og eksen. Det var jo faktisk matchen mellom oss. Man tar dna og kromosom prøver når man utredes. Det var ikke noe klart som vistes der, men når man vurderer og veier, utelukker og erfarer kom man alikevel frem til noe Følte jeg måtte poste det her inne, for det kan være flere som meg Og da er det godt å vite at man kan få hjelp uten å bytte mann hehe Lykke til videre med svangerskapet Nå skal jeg på ul igjen, og jeg gleder meg som bare det Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140211852-jublende-oppdatering-d/#findComment-140235678
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 10. juni 2009 Fader.. skrev kjempelangt svar til den lioness, men forsvant Tar det kortere nå. hehe. Det var ingenting galt me meg og eksen. Vi ble utredet 3 ganger og legene skjønte ikke noen ting. Det var først da det kom ny mann inn i bildet og jeg ble gravid og beholdt fosteret at tankene begynte å spinne. Jeg og legen hadde vært inne på immunologo tidligere. Kunne sees som den eneste fornuftige forklaringen egentlig. For ingenting annet var beviselig galt. Jeg spurte legen om dette kunne ha noe med følgende: 1: jeg og eksen hadde veldig lik dna match, og jeg var redd for at fordi vi hadde en så utrolig god match så trodde kanskje kroppen min at embryo var en mutert del av mine egne dna celler. Fordi det var store likheter. Kroppen støter fra seg det den tror er sykdom. 2: Andre mulige problemet: kroppen min ville ganske enkelt bare ikke akseptere hans dna. Dette her er det ingen som vet helt klart svaret på, fordi forsøkene på å løse gåten ble avbrutt av et vellykket svangerskap. Men både jeg og legen mener dette: Kroppen min ville ikke godta hans dna. Mitt imunnforsvar beskyttet meg ved å støte vekk hans celler. Dette ville kanskje skjedd uansett om vi har veldig likt dna eller ikke, men jeg tror faktisk at det har noe å si i det hele. Jeg måtte jo holde meg helt unna mannen for å ikke bli gravid. Blei jo gravid bare hn lukta på meg. hehe.. Men lioness: Ta kontakt med qvikstad på kvinneklinikken på Ullevål. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140211852-jublende-oppdatering-d/#findComment-140235746
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 10. juni 2009 forts: Så kan du si at du har snakket litt med ene pasienten hans Linda (hun med 14 sa) Spør han om han har tid til å ta imot deg/ dere og kanskje hjelpe dere til å finne ut av hva som er galt. Denne mannen forsker på temaet og er veldig interessert i å hjelpe og lære. Dette er et veldig spennende tema, som det er forsket lite på i Norge. Du kan google natural killer cells, immunologi og graviditet. Bruk litt tid på å lese og se om noe av dette stemmer med dere. Men tror nok fellesnevneren for immunologiske problemer er at man aborterer tidlig. Det er jo ikke fosteret det er noe feil med, det er kroppen som støter det fra seg. Dette må enten ha noe med dna å gjøre eller nkc (natural killer cells) Disse skal egentlig beskytte livmoren for kreft, men noen personer kan ha forhøyede verdier som fører til at imunnforsvaret ikke godtar forandringer, fordi det tror at det er kreft på vei og prøver å kvitte seg med det.. Vet ikke hvor lett forståelig dette var, men er iallefall ett todelt problem. Jeg havnet i dna bolken, ellers hadde jeg ikke kunne kommet så langt i svangerskapet nå. Bare spør hvis det er noe mer, skal forsøke å svare Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140211852-jublende-oppdatering-d/#findComment-140235793
lioness* Skrevet 10. juni 2009 #7 Del Skrevet 10. juni 2009 Hei du, Tusen, tusen takk for langt og utfyllende svar! Nå viser det seg faktisk for min del av håpet ikke er ute enda likevel (se evt eget innlegg om du vil), spiren har hjerte som banker!! Jeg håper og håper at dette skal gå bra. Hvis ikke skal jeg kontakte legen du nevner og høre om han kan hjelpe oss. Nå er vi til utredning/oppfølging på Ullevål allerede, så det kan jo faktisk være at det går greit å komme inn til ham. Godt du fant deg en mann med heeelt andre gener denne gangen da, gratulerer med graviditeten og kos deg masse med din etterlengtede baby!! Stor klem fra meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140211852-jublende-oppdatering-d/#findComment-140236482
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå