Gå til innhold

Hva er deres favorittbok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Trenger mange gode tips om bøker som kan leses under feriene som står for døren...

Hva er din ynglingsbok og hvorfor?

Fortsetter under...

Skrevet

Umulig å si, men Kjærlighet i koleraens tid var mitt første møte med magisk realisme og den gjorde et dypt inntrykk i sommervarmen.

Skrevet

Åhhh...klarer ikke bare velge en - så jeg får anbefale flere;o)

Dødelig elskov av Ann Rule er en bok jeg har lest flere ganger - det er historie fra virkeligheten og handler om utroskap, afferer, sjalusi, drap og annet knask - veeeeeldig bra!

Har du ikke lest bøkene om Harry Hole av Jo Nesbø er jo de et must - finner nesten ikke bedre krimbøker - samme med bøkene til Stieg Larsson.

Camilla Leckberg, Liza Marklund, Arnaldur Indridasson og Chris Tvedts bøker er også knallbra!

Historikeren av Elizabeth Kostova kan også virkelig anbefales - veldig spennende og mystisk - gysende bra!

Skrevet

Twilight serien! Den er kjempebra!!

Ellers, Vannmelonen av Mariann Keys (ikke sikker på hvordan det skrives)

Shopiholiker bøkene, supre og lettleste. Og Triologiene til Denise Rudberg.

Skrevet

Selv om jeg er ihuga krimfan, så er min favorittbok gjennom tidene "Vinterbarn" av Dea Trier Mørch. Den tar deg inn i det underlige kvinneuniverset man er i som gravid, og det var fascinerende å lese som tenåring, og vekker helt andre følelser som mor. Trilogien om Kristin Lavransdatter er en god nummer to.

Ellers så er jeg akkurat ferdig med en besnærende bok som jeg fikk anbefalt her inne : "Den trettende fortellingen" av Diane Setterfield. Av krim så er det meste av Agatha Christie velegnet sommerlektyre.

Skrevet

"Vinterbarn" er en av mine favorittbøker også. Har lest den i filler, og det må være sterkt å lese den som gravid.

Ellers er to av mine favorittbøker "Trolldomsfjellet" av Thomas Mann og "Seierherrene" av Roy Jacobsen. To solide bøker, men det har man jo tid til om sommeren.

I årets sommer har jeg tenkt å lese "Beatles" og "Bly" om igjen - og så avslutte med "Bisettelsen" som jeg ennå ikke har lest.

Annonse

Skrevet

Andre?

Selv vil jeg anbefale "Øya". En kjempefin bok fra kreta på 40 tallet. Om en mor som måtte reise fra familien sin fordi hun er spedalsk.

Ellers så er "Balansekunst" en fantastisk bok. Må oppleves...

Jeg har lest utrolig mye krim og er egentlig godt litt lei. Bøkene er underholdende når de leses, men glemt når du legger dem fra deg. Har lyst på tips om enda flere bøker som ikke er krim, og som vil bli husket...

Skrevet

Enig med Miamaria- flotte bøker. Ellers er:

* Vindens skygge

* Englenes spill

* Drømmehjerte

* Stormenes tid- triologi

* Drageløperen og Tusen strålende soler

* Huset ved Moskeen

* Hjemkomsten

* Ett rom med utsikt

* Havets katedral

Disse er de siste gode jeg har lest, klarer ikke velge bare en:)

Gjest tannkremtube
Skrevet

Udødeligheten av Milan Kundera

Vanvittig godt skrevet! Har aldri lest lignende bok.

Skrevet

Mange gode tips her. Gleder meg til å ba fatt!

Flere forslag noen?

Skrevet

"Vindens skygge" (C.R Zafon)

"Halvbroren" (L.S Christensen)

"Beretninger om beskyttelse" (E.F Hansen)

"Den uendelige historie" (M.Ende.) Selv om det er en barnebok.

Tilfeldig valgt rekkefølge.

Skrevet

Camilla Läckbergs krimbøker, helt fantastiske bøker.. Begynte å lese en som jeg kjøpte bare fordi jeg ikke hadde noe å lese på å er nå totalt avhengig! Fantastisk gode bøker! Pocketbøkene er jo ikke så dyre og tunge heller:D

Skrevet

Likte veldig godt Paradise (Toni Morrison)

Øya (gleder meg til å lese hjemkomsten)

og Damenes Detektivbyrå nr 1-serien er kjempefin strandlektyre!

Annonse

Skrevet

Twilight serien er ganske bra.

Leser nå Dan Brown - Engler og demoner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...