Gjest Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 Ja så mye har jeg brukt på det og er nå 6 dager på overtid. Var hos jordmor i dag og jeg fikk tilbud om stripping, hvorfor ikke tenkte jeg..... men var jeg moden?? Nei da ikke i det hele tatt men hun fikk tøyd litt da Føler meg skikkelig lurt.... Er det noen flere som har opplevd det samme??? Er det noen som har fått i gang fødsel med stripping?
prinsesse09lillebrøster10 Skrevet 5. juni 2009 #2 Skrevet 5. juni 2009 Jeg har også hatt modningsakupunktur (4 behandlinger) og er nå 5 dager etter tremindag. Jordmor kjente i går og da var det null modning. Gikk på en liten smell da gitt!!! Hun trodde egentlig ikke hun hadde klart å strekke litt engang...
mimmi9 Skrevet 5. juni 2009 #3 Skrevet 5. juni 2009 Ved forrige svangerskap gikk jeg 4-5 ganger til akupunktør og fødselen startet 2 dager over terminen. Etter nesten ett døgn med intense rier og kun 4 cm åpning ble det hastekeisersnitt på meg. Blir ikke å ta noen modningsakupunktur denne gangen,...
beibisol Skrevet 5. juni 2009 #4 Skrevet 5. juni 2009 Tror kansje det er litt forsjellig fra person til person hvordan kroppen reagerer på modningsakupunktur! Jeg skal ihvertfall prøve denne gangen! sist gikk jeg over 14 dager og ble da satt igang! Er villig til å prøve alt ;-)
Gjest Skrevet 5. juni 2009 #5 Skrevet 5. juni 2009 Hmm.. dette høres jo ikke lovende ut, er 1 dag på overtid nå og har brukt noen kr på "modningsaku" i det siste. Kan man spørre hvor dere har gått til aku?
kokelimonke Skrevet 5. juni 2009 #6 Skrevet 5. juni 2009 Jeg gjorde det sist, og selv om jeg gikk 13 dager over var jeg helt moden og med 2 cm åpning i nesten en uke før fødsel. Har brukt akupunktur mot både kvalme, allergi, bekkenplager mm både sist og nå, og for meg fungerer det veldig bra. Men sikkert som skrevet, noen har bedre effekt enn andre.
Gjest Skrevet 5. juni 2009 #7 Skrevet 5. juni 2009 Begynte med modningsakupunktur 3 uker før termin med førstemann - han kom 10 dager etter termin... Heldigvis hadde jeg likevel utbytte av det da det hjalp mot tett nese og nakke/hodepine. Denne gangen blir det ikke akupunktur i det hele tatt før fødsel er igang.
prinsesse09lillebrøster10 Skrevet 5. juni 2009 #8 Skrevet 5. juni 2009 Lest litt på babyverden og litt sånn.... Står flere steder at man skal være klar over at modningskupunktur ikke skal sette igang fødsel, men gjøre kroppen klar og bla bla! Det skal også ha virkning på hvor lang åpningstiden blir... Kan jo håpe det virker på det iallefall da! Jeg tar på sykehuset, betaler ingenting for det faktisk....
Ooops I did it AGAIN Skrevet 5. juni 2009 #9 Skrevet 5. juni 2009 Får akupunktur hos kommunejordmor jeg:) Betaler ikke. Gjør alt jeg kan for å unngå overtid. Startet i går, og har i dag hatt sinnsykt med kynnere. Hvem vet om det funker;)
cec26 Skrevet 6. juni 2009 #10 Skrevet 6. juni 2009 hei hei;) jeg er gravid for 3 gang og har brukt modingsakkupuntur hver gang, og jeg du føder som regel ikke noe før altså, men du for ofte en raskere og mindre smertefri fødsel....
Duddlidu Skrevet 6. juni 2009 #11 Skrevet 6. juni 2009 Mindre smertefri fødsel, det hørtes ut som en dårlig deal altså
sirkeline77 Skrevet 7. juni 2009 #12 Skrevet 7. juni 2009 Må bare svare som maispire09. Modningsakupunktur har ingen ting med når du føder, barnet kommer ikke før det er klart rett og slett. Men det har mye å si i forhold til tidslengden på selve oppningstiden når fødselen er i gang. Forskning viser at de som har tatt mondningsakupunktur eller fødselsforberedende akupunktur ( som det kanskje er mer riktig å kalle det også) i gjennomsnitt korter ned fødseltiden med 2,5 time.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå