Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 Jeg jobber i en økonomiavdeling i et stort firma nå, men ønsker å gå skole så jeg har litt å slå i bordet med. Ønsker mulighet til å søke nye jobber og større utfordringer. Etter å ha tittet litt på nettet, lulrer jeg på om et årsstudium i bedriftsøkonomi og et årsstudium i organisasjon og ledelse kan være en bra kombinasjon?? Må da være mulig å kunne få brukbare jobber med en slik utdannelse?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #2 Skrevet 5. juni 2009 Kan i alle fall si at bransjen skriker etter folk som har REGNSKAP på høyt nivå i fagkretsen nå. En fagkombinasjon som tilfredsstiller regnskapsførerforskriftens krav (se regnskapsførerforskriften §1-1 på lovdata.no) med tilhørende praksis er GULL verdt akkurat nå, og ganske særlig om du vil ha arbeid utenfor storbyene. Har du utdannelsen, er det ingen problemer med å få praksisen, men lønna i praksisperioden (3 år, 2 år må være ETTER utdannelse) kan være litt så som så (ca 300000/år, noe mer om man har god økonomipraksis fra før). Og yrket krever VILJE/EVNE til overtid i vårhalvåret (bransjen har "flat" dispensasjon fra arbeidsmiljøloven og tillatt 20 t/uke, 50 t/måned hele første halvår, "barnestue" ved kontorene i mars/april på ettermiddagen er et ikke helt ukjent fenomen...). Men du får nesten alltid mulighet til å avspasere det meste gjennom LANG sommerferie og korte dager utover høsten (for å sette det litt på spissen, 8-14 med langdag til 16 en dag i uka er ikke ukjent arbeidstid for en regnskapsfører på fulltid i perioden september-medio desember...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå