Gjest Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 Dette burde jeg jo vite jeg som skal bli mamma for fjerde gang, men lett for å glemme likevel, hehe... Tenker da på det man trenger første 4-6 ukene før jeg får mulighet til å oppsøke en butikk igjen (lang reisevei til butikker, vil nødig slepe med meg en nyfødt mer enn jeg må). Vi har jo mye fra før, men måtte også ha litt nytt. Vogn med alt utstyr, den kommer i neste uke tror jeg Vognpose 2 tepper, et helseteppe og et hjemmestrikket i babyull (snill venninne :-)) Sprinkelseng (vi skal kjøpe ny madrass) Sengetøy Dyne Sprinkelbeskytter Stellebord Tonnevis av diverse kluter til ulikt bruk Inotyolsalve Babyolje Diverse ting som negleklipper, termometer, paracet, saltvannsoppløsning osv Bilstol MeiTai bæresele, ringslynge og sjal Smokker + smokkesnor (om hun trenger smokk og vil ha da) Veldig tynn og lett kjøredress i fleece Masse bodyer, både kortermet og langermet (8-9 stykk) og bukser/strømpebukser (5-6 stykk) + noen pysjamaser, sokker, en kjole, solhatt og to tynne luer i str 56. Matte til å ha på gulvet som luner om babyen skal ligge på gulvet litt Babycall Vi har også vippestol og lekegrind, men tviler på at noen av delene vi bli brukt med det første, i hvertfall ikke vippestolen. Har også brystpumpe, flasker osv om det skulle bli nødvendig, så mangler bare ammebh-er og ammeinnlegg til meg selv. Noe som mangler da?
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 5. juni 2009 #2 Skrevet 5. juni 2009 Nei, det høres ut som det meste er på stell. Litt nyskjerrig på den inotyolsalven. Hva brukes den til? Det eneste jeg kom på er noe til å rense navelen med (pyricept eller ... ja har glemt navnet i farten).
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 5. juni 2009 #3 Skrevet 5. juni 2009 klorhexidin eller hvordan det skrives. Hehe der kom jeg på det
Gjest Skrevet 5. juni 2009 #4 Skrevet 5. juni 2009 Ja, det er jo lurt å ha også ja! :-) Tror vi bare har brukt kokt vann og evt litt pyrisept med de andre. Husker ikke helt. Inotyolsalve er etter min mening tidenes beste oppfinnelse mot såre stumper selv om den vel egentlig ikke er beregnet til dette i utgangspunktet ;-) Zinksalvene kan bare gå å legge seg, er stumpen sår er det Inotyol som er tingen her i hvertfall. Vet veldig mange andre har samme erfaring her. Salven er utrolig tykk, seig og litt gulaktig og det er kjempeviktig å _kun_ bruke den når den trengs siden det blir liten/ingen lufting når man bruker den, men dette gjelder jo alle salver da, men skal jo aldri smøre bayen bare for å smøre liksom. Er sånn at stumpen kan være fryktelig sår om kvelden, smører på et lag med Inotyol og dagen etter er ikke stumpen sår i det hele tatt lenger. Er nesten magi, hehe... Vi har også hatt god effekt av den ved forskjølelse når den tynne huden ved neseroten har blitt skikkelig sår. Da har vi tørket godt av nesten om kvelden og dyttet litt salve på med en q-tips der det er sårt og dagen etter er nesen helt fin igjen, ingen sår.
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 5. juni 2009 #5 Skrevet 5. juni 2009 Den salven må jeg ha. Hvor har du kjøpt den?
Fallerifallera Skrevet 5. juni 2009 #7 Skrevet 5. juni 2009 Må bare få skrive under på at inytiol er en genial oppfinnelse ja! Vi ble anbefalt den på sykehuset da førstemann ble født, var den de brukte der.
MathildeC Skrevet 5. juni 2009 #8 Skrevet 5. juni 2009 Tror ikke du skrev det, men hva med salve til ømme brystvorter? Jeg hadde ikke hatt det særlig godt uten den de første to ukene. Men man kan sikkert bruke mye annet man allerede har i huset :-).
Gjest Skrevet 5. juni 2009 #9 Skrevet 5. juni 2009 Jeg prøvde litt sånn med eldste, men synes igrunnen mm og lufttørring innimellom fungerte like greit. Er jo uansett litt sårt og vondt første ukene synes jeg.
meg & to små vampyrer Skrevet 5. juni 2009 #10 Skrevet 5. juni 2009 Du har glemt et par saker til deg selv;) Behagelige truser Bind i mengder Ammeinnlegg Eller kanskje du har det på en annen liste. Det kan jo hende.
Gjest Skrevet 5. juni 2009 #11 Skrevet 5. juni 2009 Ja, jeg glemte å skrive det opp, men jeg har det liggende da :-) Må bare pakke det ned når fødselen starter. Noe som virker milelangt unna forløpig :-/
meg & to små vampyrer Skrevet 5. juni 2009 #12 Skrevet 5. juni 2009 Jeg må klare å kjøpe noen gode truser jeg da... en kamp i seg selv siden den lokale butikken ikke har noen jeg liker eller som passer. Og så må jeg prøve å huske hvor store bind jeg egentlig brukte de første ukene. Ha ha:) Husker sist at jeg måtte sende mannen ut på shopping etter det, noe som er lite lett for han å kjøpe...
Gjest Skrevet 5. juni 2009 #13 Skrevet 5. juni 2009 Sånn puppekrem Salve til såre brystvorter fra apoteket. Knallfint i starten når man blir litt rød og sår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå