Gå til innhold

gruer meg helt sinnsykt..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal ta abort i morgen, gruer meg.. har fått noen tab som jeg skal ta to timer før oppmøte på sykehuset. Det er Cytotec, 2 som skal stikkes opp i skjeden. Nå skal jeg ta kirurgisk, men ser at dette er samme tab som benyttes ved medisinsk. Håper dette går greit, er alene med 2 barn som helst ikke skal merke dette i det hele tatt. Nå er jo å ta abort ikke ett lett valg for noen og slik slik det vel være. At det er tungt viser jo at man har sterke følelser rundt dette. Men, sukk den siste natta før jeg gjør dette kommer søren ta til å bli lang..

Fortsetter under...

Hei!

Jeg skjønner at du gruer deg, å gå gjennom en abort er jo noe som de fleste skulle ønske at de slapp å gjøre, og jeg tror at de fleste ikke gjør det med lett hjerte. Men det er nå ofte slik at vi må gjøre ting som ikke er så ønskelig fordi vi står i en situasjon som krever det, slik som det er for deg nå.

Jeg tror at det skal gå bra med deg etter aborten, en legges ikke i så dyp/lang narkose og du får smertelindring etter behov, så du vil kanskje bare bli litt sløv etter aborten, men ellers ok. Jeg tror også at det skal gå bra mtp at barna dine ikke merker noe.

I morgen er det hele over og du kan se frem mot andre ting som er positivt og fint for deg og barna dine. :-) Lykke til i morgen da og håper at du får sove litt...

Gikk det bra med deg ?

Jeg var gjennom dette for 3 uker siden og har det opp- og ned i perioder.

Nå er jeg bare trøtt og har kanskje jernmangel?? Andre med erfaring om jernmangel eller trøtthet?

Jeg er like trøtt nå som jeg var da jeg var gravid, men slipper kvalmen...svimmel når jeg reiser meg. Har blødd i 3 uker, men ikke så veldig mye de siste 2 ukene.

Hei

Takk for svar. Ja det går bra, takk for at du spør. Selve inngrepet gikk veldig greit. Var hjemme før barna kom fra skolen så de merket heldigvis ikke noe. Var i fin form dagen etter men neste natt våknet jeg med noen sinnsyke magesmerter. Takk og lov for paralgin forte sier jeg bare. Jeg skjønte rimelig fort at det var luftsmerter, ikke noe farlig men vondt når står på. Tror ikke det er noe alle merker, ser iallefall ikke noen andre har skrevet om det. Gikk over iløpet av et par dager. Er veldig trøtt jeg også, men tror kanskje det heller kan være en psykisk reaksjon også. Har ikke orket å gå for mye inn i det som har skjedd men kroppen føler det jo selv om hodet nekter å være med.. En annen ting, har du hatt svettetokter om natten? Jeg formelig bader i kaldsvette om nettene. Pleier å ha en slik natt før mens, men nå er det hver eneste natt. Jeg ligger inntullet i håndklær men våkner dyvåt. Er hormoner på vei ut av kroppen tydeligvis. Minker litt for hver natt så er vel ferdig om noen dager. Er nok ulikt her også hvordan man reagerer. jeg er 40 og har jo kjent at kroppen er blitt betydelig mer hormonell de siste årene. Gått en uke nå, blør egentlig ikke så mye. Holder med truseinnlegg, hadde egentlig trodd det skulle vært mer, men de sa på sykehuset at det er vanlig å blø lite ved kirurgisk.

Ps. fikk satt inn kobberspiral samtidig, kan jo ha noe med saken å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...