Gjest Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Når er det greit å gjennomføre nattavvenning, og hvordan bør nattavvenningen gjennomføres? Hva med gradvis nedtrapping? Eller bør alle måltid fjernes på en gang? (Nattammingen begynner å gå på helsa løs. Babyen er 7mnd om ei uke, og jeg har ammet 3-5 ganger om natta i flere måneder nå. Vi er oppe i to grøtmåltid om dagen, og har gitt middag i ei lita uke nå. Likevel spiser babyen like ofte om natta. Tenker på å nattavvenne, men jeg får vondt av meg bare med tanken på å utsette han for det! Men innser at han ikke kommer til å avvenne seg selv....) Alle tips og råd mottas med stor takk.
shari_z Skrevet 6. juni 2009 #2 Skrevet 6. juni 2009 Kan ikke hjelpe så mye, men jeg har begynt å fjerne ett måltid om natta (den på kl 00). Ellers spiser hun som normal resten av natta, noe som er cirka 3-5 ganger resten av natta. Var litt vanskelig i begynnelsen, for da gråt hun, men nå går det bedre. (Begynte forrige helg.) Min spiser ikke særlig mye fast føde enda (hun er 7,5 mnd), men håper å få det til i løpet av sommeren slik at vi kan ta nattavvenning til høsten. Jeg ammet førsteman på natta til hun var 18 mnd og fikk virkelig problemer med et (ikke noe søvn på meg, som førte til en sur mamma hele tiden), og ønsker sterk å unngå samme situasjonen denne gangen. Hun kan gjerne amme lenge, men ikke på natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå