Gå til innhold

Trist og lei meg for å omplassere en hund.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, jeg har alltid vært megainteressert i hund. For tre år siden da jeg og eksen skilte lag delte vi våre to hunder. Den jeg beholt er desverre ikke i live lengre pga helsesvikt. Så har x´n nå sagt at han ikke lengre vil ha sin hund for han føler tiden ikke strekker til og lurte på om jeg ville ha den. Følte med en gang at jeg måtte det så den ikke skulle havne i hendene hos feil folk ( det er verdens herligste hund) så jeg sa jeg ville ha han på prøve uten noen forpliktelser. Som sagt så gjort.

Vi har en hund til som min samboer hadde før jeg traff han. Det er en stor hund som krever sitt, og denne er en enda større hund, rottweiler hannhund (tenkte ikke nevne rase, for da tenker noen sitt med en gang). Men jeg ser mine begrensninger. Med en datter på 4, en baby på vei og en hund fra før så blir det ganske mye med to store hunder. Men hjertet mitt brister, hunden er så fantastisk og det kommer til å gjøre fullstendig vondt å bestemme meg for å ikke beholde den. Da blir den omplassert eller solgt tilbake til oppdretter. Sukk... men vet at jeg ikke burde, må tilogmed kjøpe ny bil dersom han beholdes, så på toppen av ekstra arbeid blir det ganske dyrt. Vet ikke hvor jeg vil med dette, skulle ønske noen bare kunne fortelle meg hva det beste er, selv om jeg egentlig vet det selv!

Skrevet

Du har vel egentlig allerede tatt den riktige beslutningen...

Ville bare si at jeg forstår hvor vondt det er for deg å måtte skille deg med et dyr du er så glad i, og håper du finner det perfekte hjem til den. Både du og hunden vil nok få det best slik...

Skrevet

Vil bare si at hunden kan få det fint om den omplasseres til riktige mennesker. Finn noen du stoler på selv eller få hjelp fra oppdretter! Jeg har selv en omplasseringshund av stor rase nå. Han ble omplassert via oppdretter og hun la veldig mye jobb i å finne "riktig" eier. Hos oss har dette fungert kjempefint. De første dagene var tøffe for han, men han tilpasset seg fort. Nå har vi hatt han i ca et år, og han virker stortrives sammen med oss.

Skrevet

Jeg skjønner jo at man kan være kjempe heldig og håper virkelig vi greier dette. Han er jo i såmåte omplassert hit til vårt hus, har vel snart hatt han 3 uker og det har jo gått fint. Men det er ikke tvil om at dette er helt feil tidspunkt og det sa jeg jo til eksen før han kom hit, at egentlig er timingen så drålig at jeg burde ikke en gang tenke på å prøve, men klarte ikke la være. Får så vondt i meg for det er ikke hunden overhodet som gjør at dette ikke passer, men det er baby, plass, bil og tid og dette er viktige faktorer i denne avgjørelsen. men stakkars hunden da, han fortjener jo å bli elsket ikke kastet rundt som søppel. Buhuuuu dritt assa :( (må bære få lov å klage litt til dere)

HI

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at dette er tøft!!!! Sender deg en klem og ønsker deg lykke til. Håper du får løst dette på et vis som blir best mulig for hunden!

Meg med omplasseringshund.

Skrevet

Du bør beholde hunden, en rottweiler får ikke noe bra liv etter at den skifter eiere.Denne rasen er spesielt ømfintelige på dette og tåler ikke skifte eiere.Jeg har selv rottweiler og jeg har barn på 4 år, katt og fugl.Er ikke slitsomt i det hele tatt bare kos, omplasserer du han så kommer du til å angre og føle skyldfølelse for at hunden ikke får et bra liv.

Skrevet

Det du nå sier er jo at den ikke kan få et bra liv hos meg for jeg er ikke eieren. Har ikke vært det på 3 år og hunden er 3,5. Jeg har drevet med rottweiler i 10 år så jeg må si at din påstand er jeg ikke enig i.

Selvfølgelig er det mer slitsomt å få på seg en ekstra hund når man har en hund fra før og baby på vei. En hund er en, to er som ti. Og jeg har hatt tre rottweilere samtidig lenge før jeg stiftet familie. Skyldfølelse ja helt klart, noe så grusomt også men i utgangspunktet kan den jo ikke få et bra liv hos meg heller ifølge den påtanden. Rottweiler er ikke noe mer ømfintlig enn andre raser, det er like store individforskjeller der som i andre raser.

Skrevet

TULL OG VAS 22:52!!!!!

Har selv hatt omplassert rottweiler, og den hadde såvisst et bra liv! Snill og hengiven ovenfor sin nye flokk, og det tok ikke lange tida.. Hvis du i det hele tatt har en rottweiler (noe jeg tviler på siden du åpenbart kjenner rasen dårlig), ville du vist at dette er en skikkelig gla-hund. JA, den knytter seg til eieren, men den er slett ikke mer ømfintlig for bytte enn andre hunder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...