Gå til innhold

trenger tips til litt kakepynting :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bake en sjokoladekake i langpanne til dåp ... har dere forslag til hvordan jeg kan pynte denne? Er det vanlig å komme med hele langpannen, at man bare kutter opp stykkene der? Eller er det mer vanlig å kutte opp på fat... ser for meg at det er litt vanskelig når det er stort selskap... Har ikke så stort fat tror jeg...

Åsså skal jeg lage en ostekake med stron smak... uten gele på toppen... Hva og hvordan kan jeg pynte denne og med hva? Hvordan frukt passer til? eller er det godt med litt sjokolade sprutet på toppen ?

Skrevet

Til dåp ville jeg bakt en vanlig sjokoladekake jeg... altså ikke i langpanne... heller to runde om en er for lite...

Og på ostekake.... ååååå det er så masse deilige frosne bær i frysedisken... skogsbær, div blandinger, blåbær... Eller du kan kutte opp ferske jordbær å ha på toppen... jeg syns ikke det hørtes så godt ut med sjokolade på ostekake.

Skrevet

Sjokoladekaken ville jeg delt opp i passelige stykker og plassert på et fat, så mange som det er plass til, evt bruke 2 fat. Ville ikke tatt med langpannen i selskapet.

Ostekaken ville jeg pyntet med kiwi og/eller hermetiske mandariner. Sjokolade ville jeg droppet når det er ostekake.

Skrevet

Når jeg sier jeg kan bake kake til selskap, stiller jeg altid opp med fat og spade også. Det blir de veldig glade for!

Jeg bakte brownis i muffinsformer til dåp på søndagen som var. Jeg tok av papiret i selskapet og pyntet de med et halvt ferskt kaldt jordbær på hver.

Hadde krem ved siden av, som jeg også pisket i selskapet. Hadde da med visp og bolle selv, spurte bare om en plastbolle til å vispe i, men hadde evt vispa i glassbollen hvis vertinna var stressa. (Hadde nok kunne kjøpt en sånn kremboks også, men den er jo ikke like god, men hadde nok vært bedre siden det var så varmt).

Ang ostekake så hadde jeg pyntet den med frukt eller bær (druer, kiwi, jorbær, blåbær o.l). Jeg hadde ikke brukt sjokolade til den, det fort gjort å misslykkes. Google ostekake og trykk på bilder så får du nok noen tips.

Skrevet

Den sjokolade kaken min er vedlig god.. går de an å bruke den oppskriften til runde former ? Bare den opp... det er en stor deig men...

Skrevet

Ja det går fiiiiint ann å bruke samme oppskrift... :) kanskje blir det en liten og en stor kake, du må nesten se det litt ann når du fyller formene... kanskje kan du bake en stor rund kake og bruke resten av deigen og bake muffins... altså sjokoladekake i muffinsformer....

Skrevet

Eg hadde delt sjokoladekaken opp i biter, og gjort det der kaken skal serveres. Mye lettere å transportere ;) Og så er det bare å fylle på når fatet nærmer seg tomt. Trenger vel ikke ha noe særlig mer enn glasur på.

Eg brukte hermetiserte mandarinbåter og pynta ostekaka mi med. Var ganske enkelt, men helt greitt....

Skrevet

JEG ville pyntet ostekaken med frisk frukt som pyshalis ( skrives det sånn? ) pasjonsfrukt som er skjært i båter , jordbær og kiwi. Ville bygd den opp med kiwi båter lagt i en trekant eller firkant som en ramme midt på kaken og fyllt opp med annen frukt slik at det ble litt høyde på det hele. Ville ikke lagt utover hele kaken da det fort blir rotete...

Sjokolade kaken ville JEG bakt i rund form..

Skrevet

Man kan bruke samme oppskrift på mufinsene og stek dem 8-12 min etter hvor mye du har i hver på 170 grader.

Jeg hadde også med meg sikt og melis. Det blir pent over jordbæret og kaka :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...