<3 Tredjegangs <3 Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Har begynt å få sånn halsbrann når jeg går å legger meg, noen som har tips om mat eller drikke som kan hjelpe?
bondeknøl Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 det som hjelper best på meg er å svelge litt natron med vann.. beste kjerringrådet jeg har ellers hjelper det med gulrøtter!!
♥tosmåtroll♥ Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Har kjøpt tyggetabeletter på apoteket....som er helt grusomme, men hjelper godt på meg iallefall!! Lykke til!!
Mathea09 Skrevet 4. juni 2009 #4 Skrevet 4. juni 2009 I tillegg til gaviscon tabletter har jeg melk på sengekanten. Synes melk nøytraliserer, men jeg er også på jakt etter flere tips...
Fallerifallera Skrevet 4. juni 2009 #5 Skrevet 4. juni 2009 Flytende gaviscon - smaker pyton, men funker Link tyggetabletter - smaker helt ok Lovehearts Melk - og ikke spise så mye mat, og i alle fall ikke fet mat, like før man legger seg
Kazaya er fødeklar Skrevet 4. juni 2009 #6 Skrevet 4. juni 2009 Unngå fet og sterkt krydret mat. Jeg spiser frokostblanding (puffet havre) med banan og melk til kveldsmat. Det hjelper meg om natten. Har ofte halsbrann av varmmat..Ellers må jeg nesten sitte og sove. Skikkelig plagsomt denne halsbrannen..
lini57 Skrevet 4. juni 2009 #7 Skrevet 4. juni 2009 Melk hjelper godt på meg... Også har jeg hørt at mandler hjelper:)
Kazaya er fødeklar Skrevet 4. juni 2009 #8 Skrevet 4. juni 2009 Ja som nevnt av falleri fallera- Lovehearts hjelper synes jeg. God medisin mmmmm!
mamma07&09 Skrevet 4. juni 2009 #9 Skrevet 4. juni 2009 SAMARIN hjelper ihvertfall meg veldig mot halsbrann! Selges i porsonspakker i eske på Rema til kr 21,-. Billig og bra:-) Har bare 3 igjen nå, så i morgen er det ut og hamstre mer.
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 4. juni 2009 #10 Skrevet 4. juni 2009 IKKE SPIS SJOKOLADE!! Fikk den verste halsbrannen ever av å spise en halv crispo.. Ellers kan jeg ikke leve uten tyggetablettene til gaviscon på nattbordet. Vondt å ligge å vri seg i sengen med halsbrann...
Mamamia! Skrevet 4. juni 2009 #11 Skrevet 4. juni 2009 Flytende Gaviscon har gjort underverker på meg! Kan virkelig anbefale den. Smaker ikke godt, men den funker umiddelbart!
Kari Trestakk Skrevet 4. juni 2009 #12 Skrevet 4. juni 2009 Unngå: - fet mat - sterkt krydret mat - juice - røkt mat Spis/drikk: - love hearts - en liten neve mandler - melk - samarin - Frutin (tyggetabletter med peppermyntesmak som fås på helsekost) - Gaviscon (smaker ikke bra, men funker. Jeg foretrekker mikstur fremfor tyggetabletter).
♡ JuniBolle 09 ♡ Skrevet 4. juni 2009 #13 Skrevet 4. juni 2009 Jeg sverger til 20 ml Gaviscon før jeg legger meg... Det holder halsbrannen borte som oftest hele natten )
bondeknøl Skrevet 4. juni 2009 #14 Skrevet 4. juni 2009 til de som syns gaviscon smaker dritt, ta natron og svelg med vann... smaken og halsbrannen borte med en gang Prøv det, det funker!!
coriander Skrevet 5. juni 2009 #16 Skrevet 5. juni 2009 Kommer jo an på hvilken grad halsbrannen oppter i egentlig...dette er mitt 3 svangerskap-- og tredje gang fødselslege har skrevet ut reseptbelagt medisin pga halsbrann ( som opptrer som kvalme etter ca uke 30) I 2 trimester og fram til ca uke 30 av svangerskapet har jeg nøyd meg med samarin og link ( og innimellom reseptfri ranitidin/ zantac) Var på sykehuset i forbindelse med ulltralyd i uke 32 og da skrev overlegen på fødeavdelinga ut 150 mg zantac, brusetabletter 2 stk daglig. Han syntes ikke link osv var noe heldig valg ved " varig" halsbrann --- det var greit å bruke hvis man har halsbrann en og annen gangen. For meg oppleves alltid halsbrannen som en slags kvalmefornemmelse deto siste mnd av svangerskapet ( verst om natten!) påvirker matlyst og nattesøvn. Så jeg ville ha vurdert problemet, jeg anser ikke halsbrann som et særlig problem om lovehearts,mandler, melk osv virker ( jeg har prøvd alle kjerringråd..hehe:) Men går det utover hverdagen i en slik grad som det ar gjort hos meg - altså med vekttap, nedsatt søvn osv ville jeg vurdert reseptbelagt medisin.
Gjest Skrevet 5. juni 2009 #17 Skrevet 5. juni 2009 Jeg sverger også til Gaviscon, men tyggetabelettene da. I motsetning til de andre her, så synes jeg faktisk at tyggetablettene smaker godt. Litt snop rett før tannpussen om kvelden rett og slett ;-)
<3 Tredjegangs <3 Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #18 Skrevet 5. juni 2009 Tusen takk for mange gode tips, jenter!
Chrissie09 Skrevet 5. juni 2009 #19 Skrevet 5. juni 2009 Jeg bruker gaviscone flytende rett før jeg legger meg, må kanskje opp og ta en gang til i løpet av natten om det ikke gir seg ved at jeg får snudd litt på meg og klarer å sovne igjen. På dagtid synes jeg banan kan hjelpe noe. Sjokolade er synderen hos meg og om jeg har spist middag med fløte i eller spist sent som f.eks pizza etter kl 21 i helgen osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå