Gå til innhold

Manglende el?

lillegutt&snuppegull+knøttet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg mistet min lille minigutt i ma i 18.uke i februar, og siden mars har jeg testet med el tester for å finne el så sjansen for å bli gravid igjen skulle være litt større...

Men problemet er at jeg enda ikke har fått positiv test, ikke nesten engang. Jeg har hatt 2 mens, og får antagelig den 3 nå, men er det sannsynlig at jeg ikke har hatt el noen av gangene? Eller tester jeg på feil tidspunkt, på feil måte eller no? Blir så fortvilet hver gang mensen dukker opp, og jeg ikke engang har hatt en positiv el test:-( Vet at for å sikre seg at man treffer el burde man ha sex annenhver dag hele syklusen, men for meg som har sykluser på 4-7 uker er det håpløst... Vi er desverre litt for trøtte om kveldene til å følge et sånt skjema, så derfor ville jeg sikre meg ved å bruke tester (bruker strimler fra billig tester.).

Jeg pleier å teste mellom kl 19 og 20 etter ikke å ha tisset på minst 3 timer. Burde jeg heller velge et annet tidspunkt? Eller er det mest sannsynlig at syklusen er helt på bærtur etter maén slik art jeg faktisk ikke har el?

Vurderer å ringe legen å be om pergo, siden syklusene er så ustabile, selv om jeg har greid å bli gravid 3 ganger uten piller. Har bare så utrolig lyst på en liten baby igjen, sorgen over den lille gutten vi mistet er så tung, og jeg tror ikke den vil bli noe særlig lettere før jeg faktisk er gravid igjen.

Er det noen som har noe erfaring med disse el testene, kan man teste negativt selv om man har el?

Litt langt og kronglete dette, men vet liksom ikke hva jeg skal gjøre nå. Er bare så fryktelig lei meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det e godt mulig du har el selv om det ikkje slår ut på testene. E ikkje alle som skiller ut nok hormoner i urinen. Men vett og det er noen som slite litt med disse billigstrimlene...

Med ustabil syklus så kan det nok være at el ikkje har komt igang igjen... Kanskje kropp og sinn rett og slett ikkje e heilt klar ennå??! Forferdelig trist å høre om tapet deres... *klem*

Skade aldri å snakke med lege da! Så om du føle dette plage deg mye, så hadde eg ringt legen og fått ein time...bare for å hørre.

P.s. I følge gynekologer som har uttalt seg på nett, så e temping og blodprøver det sikreste for å konstantere el...el-tester (i urin) komme litt lengre ned på lista.

Skrevet

Takk for svar! Skjønner meg ikke helt på denne kroppen min, hvertfall ikke nå etter ma\en. Har alltid hatt litt ustabile sykluser, og hadde fått pergo av legen da jeg plutselig ble gravid med nr 2 etter 1 års prøving før jeg fikk begynt på de. Lurer på om jeg skal be om det nå og, selv om det bare har gått 4 mnd, er ikke noe moro når man har halvparten så mange el i året som andre folk, da kan det jo ta fryktelig lang tid å bli gravid igjen..

Er det noen andre som vet noe om dette? Ser foresten ut som at det jeg trodde var begynnende mens igår, nå har stoppet opp, for her er ikke no blodspor lenger. Kanskje jeg er så heldig å ha hatt festeblødning selv om jeg ikke fikk no positiv el test først?? Hm, vi får bare vente å se....

Skrevet

Ingen som vet noe om dette? Lurer så fælt på om jeg kan ha el selv om el testene er negative....

Skrevet

Dytter igjen jeg...

Skrevet

Har dessverre ingen svar til deg. Lurer på det samme selv. Forrige pp testet jeg hver eneste dag fra tr kom til hun kom en mnd senere og i den uke jeg regnet med å ha el brukte jeg cb digitale test. Ingen positive tester. Er jo veldig frusterende. Fikk tr på torsdag så da skulle jeg hatt el to uker før der og da hadde vi masse sex, tatt hostesaft hele mnd. Jeg blir så lei meg og frustrert. Trodde ikke det skulle være så vannskelig. Men man kan ha el uten at testene viser det, det vet jeg!

Masse lykke til! Håper det ikke er tr som har kommet men at du faktisk er gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...