Gå til innhold

Kan dere rangere noen guttenavn for meg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Klart vi kan - regner med du begynner å bli rimelig drittlei nå, forresten?

1. Gustav - vakkert, stødig, internasjonalt, tidløst.

2. Herman - vakker klang, og veldig flott, eneste "dumme" er at jeg tenker hær + mann.

3. Theodor - blir mer og mer glad i det, flott og internasjonalt, samt fremfor alt SJARMERENDE. Eneste negative her, er at jeg ser for meg en liten bamsegutt.. Har hittil aldri møtt noen stor, sterk Theodor. Ville skrevet Teodor, da jeg synes Theo-delen blir litt harry.

4. Johannes - flott og vakkert navn. Minus her er at det høres ut som man sier "Johanne sin", "Johannes bok" (altså boka til Johanne). I tillegg er det ganske bibelsk.

5. Andreas - vakkert, tidløst og pent. Men veldig mye brukt nå.

6. Jens - tøft og sjarmerende.

7. Haakon - flott kongenavn. Likevel er jeg ikke så glad i det, kan være at jeg er lei av det.

8. Benjamin - veldig internasjonalt og pent, men tenker bare "Ben" + "ja" + "min" - synes det blir mange rare ord satt sammen. Og ja, jeg tenker sikkert for mye på alt :-p Samt litt "ung mor"-navn, har jeg inntrykk av.

9. Henning - helt greit, bare ikke min smak. Samt veldig lite internasjonalt.

10. Johan - liker ikke at noen sier "Joann" og andre sier "Johann". Er definitivt finest som "Johann", men synes det blir så skarpt, høres ut som man er sint når man sier det, nesten som en "utblåsing".

Annonse

Benjamin - Pent :-)

Andreas - Nydelig!

Herman - Liker ikke.

Johannes - Liker ikke.

Theodor - Søtt! Liker det bare bedre og bedre!

Gustav - Liker ikke.

Håkon - OK

Jens - Kjedelig.

Johan - Liker ikke.

Henning - Liker ikke.

Benjamin, Andreas, Theodor er navn jeg kunne vurdert selv :-)

1. Theodor

2. Andreas

3. Benjamin

Theodor står foran Andreas fordi Andreas er veldig vanlig. Benjamin står sist fordi det er det navnet jeg liker ''minst'', selv om det også er veldig pent :P

1.Herman

2.Gustav

3.Henning

4.Johannes

5.Jens

6.Theodor

7.Håkon

8.Johan

9Andreas

10.Benjamin

Synes egentlig alle navnene er fine, bortsett fra Benjamin. Når det gjelder topp 3, så synes jeg det er litt tøffe maskuline navn som ikke er så vanlige.

Annonse

Takk for svar - fryktelig vanskelig dette! Vi vet ikke om det blir gutt eller jente, men jentenavn er klart (har flere alternativer, men det blir ett av disse). Guttenavn er derimot kjempevanskelig! Mannen vil gjerne ha Gregers, samme vil min svigerinne. Jeg liker det også, men synes det er litt tungt å uttale i og med at jeg har skarre r... Min egen vurdering av de alternativene vi har er slik (for dere som gidder lese det):

Benjamin - alltid likt, men er vanlig + har en bekjent med en sønn som heter dette

Andreas - alltid likt, men veldig vanlig og kanskje litt A4...

Herman - jeg liker, men mannen er mer skeptisk

Johannes - mannen sa endelig nei i dag...

Theodor - begge liker, men også en navnetopp...

Gustav - begge liker, men passer ikke med våre navn + litt traust?

Håkon - hakket for traust? Men ville vært oppkalling på begge sider

Jens - oppkalling, koselig, men ikke øverst på listen

Johan - begge liker, men vi uttaler det forskjellig...

Henning - begge liker, oppkalling, men naboen vår heter det... Litt traust?

Andre navn vi vurderer er Philip, Philip Andreas, Felix... Men også typisk trendnavn - sukk!

Gustav- Utrule fint..Stødig,norsk flott navn=)

Herman- kjempefint navn.

Theodor-flott navn

Johannes-Flott navn

Håkon- flott navn

Andreas- fint

Jens,Johan og Henning er navn eg ikkje kunne brukt.Spesielt Henning synst eg ikkje er fint.Men da kan vere fordi ein assosierer det til noken personer.

En ting må du love oss. Uansett må du poste en liten lapp her inne etter babyen har kommet om hva det ble og navnet for nå er jeg nysgjerrig på hva dere ender opp med.

Mine favoritter er Herman, Gustav og Theodor.

Theodor øverst

Deretter Herman

Så Gustav.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...