Nory Skrevet 4. juni 2009 #1 Del Skrevet 4. juni 2009 Hei Jeg har så godt som bestemt meg for å kjøpe Teutonia s3, men nå får jeg høre så veldig mye negativt; dårlige bremser, usabil, stor sammelagt, tung, ikke lufthjul osv. Blir så veldig usikker. Blir heller anbefalt TFK eller OTH men synes ikke de er like fine, dessuten kan jeg ikke se at de er så ulike??? Jeg har kort snakket med et par stykker som har s3 og de er strålende fornøyd, og ville ikke byttet den ut for alt i verden. Men kanskje jeg bare har vært heldig??? Er veldig usikker nå.... Anyone??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140206778-erfaringer-med-teutonia-spirit-s3-f%C3%A5r-s%C3%A5-ulike-tilbakemeldinger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #2 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg ville ikke bytta s3'n min ut mot noen vogn, har faktisk prøvd andre vogner, men ender alltid opp med å bruke s3'n igjen. Såklart har også denne vogna negative sider, siden den perfekte vogna ikke finnes. Ja den er lang sammenlangt, men for oss er ikke det noe problem siden vi har stasjonsvogn. Tung er den ikke, jeg har hatt simo og den er tung! :-) Føler at vogna er stabil, den tåler ikke MYE vekt på håndtaket, men det gjør ingen trehjulinger og den tåler fint ei vanlig pakka stelleveske. Ikke lufthjul er bare positivt for meg, slipper pumping og punktering. Har heller ikke hatt problemer med å komme frem på vinteren, og kommer lett fram på grusveier og skogsveier (må ikke være alt for humpete da) Bemsene er ikke ment for at de skal kunne bremse helt, de er der kun for å sakke ned farten, man skal kunne trille selv om man holder inn bremsa maks. Minus er at det er vanskelig å komme til handlekurva når sittedelen er vendt mot meg, og ryggen er litt kort så er usikker på om den holder hele vognperioden, men jeg har ei mindre og lettere trille jeg kan bruke da i såfall. Det handler om å tenke ut hva DU skal bruke vogna til, til mitt bruk er dette den perfekte vogna! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140206778-erfaringer-med-teutonia-spirit-s3-f%C3%A5r-s%C3%A5-ulike-tilbakemeldinger/#findComment-140206946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
preggirs2 Skrevet 4. juni 2009 #3 Del Skrevet 4. juni 2009 Hei Jeg har også hørt så¨mye forskjellig om spiriten, men det har jeg gjort om andre vogner også..Bla, at venninnen min syntes tfk veltet så lett..Og så har den en enorm kallesje...Så nå tar jeg et valg ut i fra hva jeg hva jeg tror er best for meg:-) så derfor en spirit.. Jeg hadde trehjuling sist også, da for åtte år siden.Jeg var kjempe fornøyd, men jeg savnet det med at babyen ikke kunne sitte mot meg..det kan barnet i spiriten så det styrker mitt valg. Utover det vil jeg bare si at det er litt forksjell på hjulene i sverige og Norge..De i Norge skal visst være mye bedre ¨å trille med, da de svenske er mye flatere og bredere...Tror de eldre spiritene i norge også hadde de "svenske" hjulene.. Lykke til med valget:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140206778-erfaringer-med-teutonia-spirit-s3-f%C3%A5r-s%C3%A5-ulike-tilbakemeldinger/#findComment-140207140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mettemor :) Skrevet 4. juni 2009 #4 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg er veldig fornøyd med spiriten så langt. Har stort sett bare brukt den med fashionbagen enda, men har prøvd sportsvogna med softbag i litt også. Synes den er veldig god og lett å trille, selv om oth kanskje er hakket bedre. Tfk har jeg ikke prøvd så der kan jeg ikke si noe. Håndbremsen er jo bare for at ikke vogna skal trille fra deg i nedoverbakker, det er jo ikke en sykkel heller... Fotbremsen kan være litt ekkel å få på og av, men det er en vanesak. Vil ikke si at spiriten er mer ustabil å trille enn andre trehjulinger jeg har prøvd. Jeg låser ofte framhjulet når jeg triller turer hvor jeg går mye rett fram og det er litt ujevnt eller skrått underlag. Ellers kan den som alle trehjulinger med svingbart framhjul ha en tendens til å dra til siden. I butikker er den suveren å manøvrere og snur på en femøring. Fireåringen min klatret på fotbrettet til sportsvogna når den sto montert med ryggen mot kjøreretningen, og holdt da på å tippe vogna bakover. Men så får hun ikke vanligvis lov til å klatre på lillebror sine vogner... Den tåler ikke veldig mye last på styret. Men med den store handlekurven under er det heller ikke nødvendig. Spiriten er tung sammenlignet med f.eks. oth og bugaboo, men en lettvekter sammeliknet med f.eks. simo. Den er grei å trekke opp og ned trapper, og fashionbagen er veldig lett og fin å klikke av og dra med seg. Selve understellet tar ikke veldig stor plass sammenlagt, vi får det inn i lengderetningen på vår forholdsvis lille stasjonsvogn så synes ikke det er så langt heller. Klikker som regel av bagen eller overdelen og legger den i bilen ved siden av understellet. Jeg har 09-modellen, og synes ikke hjulene er noe å klage på. De er brede og stødige og har god demping. Alt i alt en flott og god vogn som jeg vil anbefale på det varmeste. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140206778-erfaringer-med-teutonia-spirit-s3-f%C3%A5r-s%C3%A5-ulike-tilbakemeldinger/#findComment-140207604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegeowa Skrevet 5. juni 2009 #5 Del Skrevet 5. juni 2009 Hei, Nory. Jeg har vært kjempefornøyd med min Spirit !! Nå må jeg dessverre selge den da den blir litt knapp til to stk barn Vh, Hege Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140206778-erfaringer-med-teutonia-spirit-s3-f%C3%A5r-s%C3%A5-ulike-tilbakemeldinger/#findComment-140209235 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå