Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Har brukt First Price bleier på gutten vår en god stund nå. Ikke fordi de er billige, men fordi vi syns de er absolutt best. I dag sier de i barnehagen at han er så sår pga First Price bleiene ikke puster slik andre bleier gjør. WHAT?? Jeg syns ikke han er noe spesielt sår, skjønner ikke hva de snakker om. Hva tenker dere?? Hvilket merke bruker barna deres?
LHHR Skrevet 5. juni 2009 #2 Skrevet 5. juni 2009 Min sønn har brukt libero bleier helt til nå hvor han prøver og slutte. Han er 3.5 år, har aldri hatt problermer med at han er sår med disse bleiene. Er jo litt rart at sønnen din ikke er sår når han er hjemme men blir i barnehagen.... skifter de for skjelden da eller?? Har opplevd at sønnen min blir sår når de glemmer å skifte på han i barnehagen, men det har jo ikke noe med bleiene å gjøre, alle blir jo sår da. Samtidig skfiter de jo mye bleier i barnehagen og ser mange romper og forskjellig type bleier, så noe rett kan de jo ha. Jeg ville snakket med dem, og spurt om rutiner ang. bleieskfit, har de faste skifte tider? eller skifter de etter behov??
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #3 Skrevet 5. juni 2009 Andre bleier puster heller ikke, så det er nok noe annet som gjør det. Har dere faste intervaller på skift hjemme? Vi har det i bhg, men det er ikke hver tredje time, det blir fire timer i mellom morgen og ettermiddagsskift.
spadame Skrevet 6. juni 2009 #4 Skrevet 6. juni 2009 Hei! Vi bruker til vanlig pampers og er svært fornøyde med disse, (bortsett fra at de er svindyre..) For noen dagen siden kjøpte jeg en pakke first price bleier for å prøve dem siden de koster halve prisen og inneholder dobbelt så mange bleier, men sønnen min liker dem ikke. Han blir utilpass, sutrete av dem. Vet ikke hva som gjør det - om det er fordi de ikke suger godt nok opp eller om det rett og slett er fordi de er så stive.. Men det jeg vet er iallefall at vi skal fortsette å kjøpe pampers som jeg mener er de absolutt bete bleiene. De sitter godt, suger godt og er myke og elastiske!! :) Men viss du mener sønnen din ikke plages av disse bleiene, og at de er gode å bruke er det jo flott! Det er jo masse penger å spare! Det kan jo hende de i barnehagen ikke skifter ofte nok..?!
jollybaby Skrevet 12. juni 2009 #5 Skrevet 12. juni 2009 Jeg jobber i bhg og synes first price bleiene funker som ei kule! Gode og billige:-)
Torjus og Lones mamma Skrevet 18. juni 2009 #6 Skrevet 18. juni 2009 Jenta vår har brukt en del First Price-bleier, og vi synes de er minst like bra som merkebleiene.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #7 Skrevet 5. august 2009 Jeg ser godt hvor mye lommeboka og utseende har å si. Før, da jg og pappan bodde sammen fungerte ikke andre bleier enn Libero og for de aller minste, pampers. Men nå som lommeboka er delt i to har jeg ikke hatt noe valg å må gå til first price.. Nå fungerer de strålende!! jeg er nå superfornøyd med utseende,prisen og antall i pakka! (lite minus er at de er smale) men når barnet er blitt så stor over rompa kan man nesten regne med at de begynner ,med pottetrening;) pampers har foressten aldrig funka når barna mine vokste ut av bagvogna...Så det med at det dyreste er best i kvalitet...FEIL!
DK+2 Skrevet 14. august 2009 #8 Skrevet 14. august 2009 Har for det meste brukt FP bleier til min sønn og er kjempefornøyd! Har også prøvd Landlord sine, og syns de og er veldig bra, så tror absolutt ikke det dyreste er det beste... fant noen Mumi-bleier på Rema her om dagen, syns de var søte, og de var billigere enn Pampers og Libero Veldig bra de og, for de var store på størrelse, og det er sånn trusebleie
_Løvemamma_ Skrevet 28. august 2009 #9 Skrevet 28. august 2009 Da jeg jobbet i barnehage snakket jeg med en foreldrepar som kunne fortelle at FP bleiene var de eneste bleiene datteren deres IKKE fikk utslett av, fordi de ikke var tilsatt så mye parfyme og kjemiske stoffer som andre bleier (for dette er jo dyrt). Barn reagerer jo forskjellig på ting, men kan ikke se noen grunn til at sønnen din skulle reagere mer på FP bleier enn andre.
theamortil3 Skrevet 7. september 2009 #10 Skrevet 7. september 2009 Vi har brukt FP siden gutten vår var 6 måneder og han er nå tre år. De holder han tørr og han har aldri hatt utslett med de. Barnehagen hadde her om dagen lånt en av hans bleier til et annet barn, og moren kom og spurte meg om hvilke bleier det var for de var så gode og barnet hennes fikk ikke utslett av de som av både Pampers og Libero. Det at vi nå har spart mange tusen på å bruke disse bleiene er heller ikke så dumt ;-) Eneste minuset er at trusebleiene ikke er like tette så vi bruker de vanlige...
Anonym bruker Skrevet 9. september 2009 #11 Skrevet 9. september 2009 Jeg har brukt rimelige bleier siden snuppa her var ca 5 måneder. Vi har kjøpt to eller tre pakker fp bleier, men disse blir hun lettere rød av, så her bruker vi landlord. Det er vel litt forskjellig hvilke bleier som passer til forskjellige barn. Men, jeg skjønner ikke poenget med å betale dobbel pris for bleier.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #12 Skrevet 22. oktober 2009 her bruker vi landlord og first price, og er veldig fornøyde med det! når mini var liten brukte vi lidl sine bleier i merke cien. de var helt supre! satt fantastisk på, og hadde indikator som viste om bleia var vår osv, savner de veldig!!!! vet noen av dere om det går an å bestille cien bleier på nettet?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #13 Skrevet 23. oktober 2009 Helt enig i de lidl-bleiene... Ellers bruker vi first-price, og har gjort det i nærmere to år, og det er vel en av de få bleiene vi ikke har opplevd problemer med utslett...
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 11. november 2009 #14 Skrevet 11. november 2009 Sønnen min har brukt de fp bleiene i 2 år nå og de er helt supre, pluss at de er billige=) Sønnen min også blir fort sår i rompa, men det er fordi bh ikke er noe flinke med bleiskift innimellom også tåler han ikke spise frukt, rosiner og for mye grønnsaker ( da blir det diare).
sommerbaby! Skrevet 14. november 2009 #15 Skrevet 14. november 2009 vi har prøvd de fleste bleier.. landlord er vi ikke fornøyde med, de klumper seg så fort. pampers ble det bare utslett av. lidl-bleiene var suverene. trusebleiene til FP er veldig gode, de bruker vi nå. men trusebleiene deres er ikke noe gode. libero er best her, men altfor dyre til våre lommebøker. så her går det kun i FP, og kommer til å bruke de til bleieslutt. når nr2 kommer blir det nok libero, de nyfødt-bleiene koster jo ikke noe...
nrtoventesfebruar2010 Skrevet 14. november 2009 #16 Skrevet 14. november 2009 Her har vi aldri brukt noe annet enn pampers og libero. Bruker å kjøpe eskene til 70-80 kroner på rema tusen, kjøp 3 og få den 4 gratis pampers på steder som ica maxi og rimi og samme tilbudet på libero bleiene på kiwi. Jeg er mest fornøyd med pampers. Vet at det kan bli dyrt i lengden når 3 pakker koster 150 kroner men akkurat på bleier og våtservietter så tenker jeg at kun det beste er godt nok Venter nr 2 i februar 2010 og kommer nok til å kjøpe pampers da også Vurderer å prøve en pakke med first price sine bleier siden så mange her skryter av de når jeg bare blir tom for de jeg har nå
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 7. januar 2010 #17 Skrevet 7. januar 2010 For noe tull fra barnehagen sin side. Hvordan vet de hvilke bleier som puster mer enn andre? Barnehagen vår er strålende fornøyd med FP bleier på lik linje med andre bleier (en bleie er vel en bleie for å sitere vår pedagog). men samme hva har de da ikke lov til å komme med slike uttalelser? Da får de heller skifte oftere? Vi har slitt maksimalt med utslett da prinsessa er supersart i huden. startet med tøybleier, som overhodet ikke fungerte da hun trengte knusk tørr hud for å ikke bli sår, libero og pampers har ikke fungert hos oss,. Men FP derimot har gjort nytta fra første stund. men dette er såklart individuelt hva hvilke barn tåler. Og jeg kan jo selvsagt ønske at FP bleiene også får den ekstra gode strikken i siden men snuppa har aldri klaget;) Prisen er for oss et klart pluss men faktisk ikke grunnen til at FP er de eneste bleiene i vårt hjerte...
Trollemor75 Skrevet 7. januar 2010 #18 Skrevet 7. januar 2010 Min teori er at han blir sår fordi de ikke skifter ofte nok. Engangsbleier puster ikke, det blir skikkelig rumpesauna med tykk vintertøy på toppen. Tenk å gå selv kledd med ullstrompebukse og bukse over en truse lager i Libresse... Vi bruke tøybleier selv til daglig, engangs- om natten og på tur. Vi merker at gutten blir fort rød hvis han får engangs- og vi er sløve med å skifte etter 3 timer, unntatt om natten. Særlig hvis vi er litt raske med skift og ikke skyller og tørker godt.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 9. januar 2010 #19 Skrevet 9. januar 2010 Jeg jobber i barnehage, og ville aldri sagt det de ansatte har sagt til deg. Det er foreldrene som selv bestemmer hvilke bleier de vil bruke på sine barn. Det har vi som jobber i barnehagen ingen ting med. Fortsett med de bleiene dere syns er best for deres barn.
TinaP Skrevet 16. januar 2010 #20 Skrevet 16. januar 2010 Har det siste halve året (fra gutten min var 1,5) brukt First Price -bleier. Kjøpte de ved en tilfeldighet (brukte Libero før). Er veldig fornøyd med bleiene. Ingen forskjell på First Price og Libero synes jeg. Men om natten må jeg ha Libero nr 7, ellers lekker det ut i senga.
Mamma´n til lillemor Skrevet 16. januar 2010 #21 Skrevet 16. januar 2010 Helt enig med det flere konkluderer med her. FP er like bra som andre ledende merker. Vi bruker ikke mye engangsbleier her, går mest i tøy. Men det er kjekt å ha en pakke stående til nattbleier innimellom og hyttetur o.l. og når har jeg kjøpt FP. Er like fornøyd med det som Pampers og Libero som vi har hatt før (fikk et lass "for små-bleier" av noen venner).
Lillekvinne Skrevet 17. januar 2010 #22 Skrevet 17. januar 2010 har omtrent alltid brukt Libero bleier på datteren vår. nå i jula kjøpte vi 1 pakke first price bleier... hun ble sår, klagde over at hun var ekkel i rompa..så vi sluttet med dem (brukte de kun i 3-4 dager) etter 2 dager med zink salve til hvert stell ble hun fort bedre. så vi har dårlig erfaring med billig-bleier
Lillekvinne Skrevet 17. januar 2010 #23 Skrevet 17. januar 2010 datteren min ble også sutrete og utilpass da vi prøvde first price bleiene
krussedullmamman Skrevet 20. januar 2010 #24 Skrevet 20. januar 2010 Vi har alltid brukt pampaer og libero til gutten vår, helt til her om dagen da jeg ville bare prøve hvordan landlord bleiene er fordi de er mye billigere. Og de er like gode synes jeg. Suger godt opp og god passform. Så dette er noe vi kommer til å fortsette med:) Har ikke prøvd FP bleiene, men prøvde coopbleier, og dem lakk, spesielt om natta... Men landlord var absolutt bra!
Gjest Skrevet 31. januar 2010 #25 Skrevet 31. januar 2010 i har hatt mye styr for å finne en bleie som mini ikke får utslett av. Pampers er den værste, og libero nestværst vor mini. Landlord sine fungerer best av papirbleiene, men tøybleier er det eneste som hjelper når det blir for ille. Mini kan få utslett bare på en-to timer med libero eller pampers bleie..så det er ikke alltid det dyreste er det beste for alle...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå