SiMaMi Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Uff jeg venter og venter på disse riene etter som vannet har gått. Har aldrig hatt noen kynnere som jeg har kjent eller no så jeg vet ikke hvordan ting skal kjennes ut. Nå har jeg hatt 3 "greier" som gjør sikklig vondt og blir litt småkvalm, Ikke lett og puste normalt heller... Kjennes ut som om det er noe sikklig tungt der man vanligvis får mens smerter, midt på. det er 8 min mellom de og varer i 1 min.. er det noe eller er det bare kynnere eller hvah?? Mamma sa at man skulle kjenne det i ryggen også, men det gjør jeg ikke, bare forran:( Uff håper noen svarer fort.. det er ikke lett og sitte her og skrive. Men jeg må jo finne ut av det..
Carnation, nummer to i juli :) Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Hei Tja, hvordan forklare rier... - skikkelige tak i magen, på en måte, som ikke slipper. Kynnere slipper gjerne når du setter deg ned og slapper av, rier slipper ikke! Magen min "toppet seg" liksom på midten, fikk en topp når riene kom, og så slappet den av igjen, og jeg så magen bli rundt igjen... At de varer ca et minutt stemmer bra. Du trenger ikke kjenne noe i ryggen, men noen gjør det. Syntes du skal ta en telefon på føden, jeg, og høre hva de sier. Siden vannet ditt har gått skal du ikke se bort fra at du har rier Krysser fingrene for deg, lykke til!
Lykke X 4 Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Høres ut som det kan være begynnende rier du har Ikke ta paracet iallefall er mitt råd (gjorde det sist gang da jeg hadde langvarig vannavgang og rier, og riene stoppet opp). Ikke alle kjenner riesmertene i ryggen. Håper det begynner å ta seg opp hos deg snart
SiMaMi Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. juni 2009 Jeg ringte føden og spurte nå, om det var riktig "greier" og kjenne etter. Det var visst det, men nå har de bare blitt uregelmessig:( Dette er kjipt ass.
Bella27_ Skrevet 4. juni 2009 #5 Skrevet 4. juni 2009 di riene jeg hadde med min førstemann kjenntes ut som kraftige mensensmerter + verkesmerter i lårene..
*Fødeklar med en pike i magen* Skrevet 4. juni 2009 #6 Skrevet 4. juni 2009 Det der høres akkurat ut som meg når jeg var førstegangs. Det var rier og etter noen timer hadde jeg fått 2 cm åpning, men hadde det med ti min mellom hver. også gikk det noen få timer til full åpning. Jeg er nesten sikker på at det er rier du har Lykke til!
gravid86 Skrevet 4. juni 2009 #7 Skrevet 4. juni 2009 Ååå så spennende:) Jeg vet heller ikke hvordan det skal kjennes ut. men jeg har fortsatt to mnd igjen å vente:) gru-gleder meg! Masse lykke til i alle fall!!
ZineEddineMadeInMe Skrevet 5. juni 2009 #8 Skrevet 5. juni 2009 nå er d ca 5 uker siden jeg fødte så husker riene. for meg kom de plutselig på natta. føltes som at det skulle eksplodere nederst i magen og så krøyp smertene til ryggen og gikk over. d var forferdelig vondt og jeg måtte gi lyd fra meg helt fra begynnelsen. riene var ikke regelmessige, de hadde alt fra ca 20 sekunders mellomrom til 7 min og varte fra 1-2 min. trodde det var sånne maserier som ville gå over siden de var så uregelmessige, så derfor ringte jeg ikke føden før morrakvisten. fikk beskjed om å fortsette å ta tiden på riene og de var fortsatt uregelmessige når jeg ringte tilbake senere på morraen. så jeg kom inn til undersøkelse og fikk vite at det var 4 cm åpning og at jeg kom til å føde den dagen. da hadde jeg hatt kynnere hver dag mer eller mindre konstant i to uker. de gjorde ikke vondt, bare slitsomt når du kjenner det strammer til. hvis du spør meg så høres det ut som at du har rier, men det vet vel føden alt om... lurer på om du føder nå... vel, du får ha lykke til;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå