Gå til innhold

Hvordan se deres episiotomi ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

prøver her også jeg siden ingen svarer på anonymforum...

Jeg tror jeg er for lite sydd. Evt at sting har løsnet. Så skjedenåpningen går lenger bakover.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge er det siden du fødte?

Jeg ble ikke klippet, men fikk en tilsvarende rift fra skjeden og bak til endetarm. Grad 2.

Skjedeåpniongen min går for langt bakover. Var hos gyn 3 mnd etter fødsel som sa at noen sting i riften har løsnet derfor er skjedeåpningen for lang bak. Fikk beskjed om at det kunne opereres når jeg var ferdig med barn, Men han mente at mye kunne gå seg til med knipeøvelser og når syklusen kom tilbake.

Nå er det 6 mnd siden fødsel, og jeg er utrolig overrassket over min egen kropp... hva den har klart å fikse av seg selv.

3 mnd etter fødsel var skjedeåpningen et eneste stort gap, og den sprikte laangt bakover. Nå 3 mnd etter det, har det trukket seg veeeldig bra sammen igjen. Det ser nesten normalt ut.

Det er fremdeles et lite hakk for langt bak, men det er ikke vidåpent lenger.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at dette er veldig vanlig og at de syr det slikt fordi det ellers blir for vanskelig med samleie (arrvev er ikke så fleksibelt som vanlig hud).

Skrevet

Jeg som svarte over her... Hos meg er det et søkk i muskulaturen i bekkenbunnen pga dette, og det er ikke en bra ting. Rifter bør syes ordentlig. Så det er jo forskjell på det, og om det bare er det at selve åpningen er litt for lite sydd.

Skrevet

Gyn spurte meg om jeg følte meg åpen, men der og da så tenkte jeg at det var en del av hele greia, at man skal være litt mer åpen og vid.

Men det føles rart.

Når jeg står oppreist så er ting samlet, men med en gang jeg bøyer meg litt fremmover blir det fullt gap der nede.

Jeg får spørre neste gang jeg skal til ham.

Søkk i muskulaturen høres ikke bra ut.

Skrevet

Det her bør du få sydd igjen!

Vær forsiktig med tunge løft så lenge du har det slik ellers så risikerer du fremfall av bakre skjedevegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...