baremay Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Jeg har etter diverse misslykkede pergokurer nå fått henvisning til Rikshospitalet for FSH stimulering (sprøyter) og evt ass bef. Men pga lang ventetid lurer jeg på å prøve Aleris istedet. Er det noen som har erfaring fra dette stedet, eller riksen? Koster det mye mer enn på riksen? Hvordan har det gått med andre som har vært gjennom det samme? Jeg vil aå gjerne være optimistisk, men vi har gått på noen smeller nå. Håper å høre fra dere som er i samme situasjon
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Jeg har hatt 2 ferske og 1 fryseforsøk der. Resultat: ei nydelig jente som nå leker på gulvet her. Hun har blitt 1 år nå. De er helt fantastiske der alle som en. Tar kjempegodt vare på både mann og dame :-) Siden de er private koster det mere der. Det er grunne til at vi nå går for offentlige forsøk når vi skal prøve å få søsken til jenta vår. http://www.aleris.no/Sok/?quicksearchquery=ivf der finner du info om kostnadene samt en del annen info om IVF.
MK73 Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Jeg kan virkelig anbefale Aleris, men de er mye dyrere enn det offentlige. Er det så lang ventetid ved Riksen nå da? Vær klar over det at dere sannsynligvis ikke får starte opp med det samme på Aleris heller, dere må vente på time for forsamtale, så vil de gjerne gjøre noen ekstra undersøkelser før dere kommer igang, og så er det spørsmål om hvor du er i syklusen (ift når du kan starte). Dersom dere likevel, på tross av kostnaden og evt ventetid, ønsker å starte opp hos Aleris må dere ringe dem fort som svint, for nå er det også snart sommerferie, og da kan det fort bli enda lengre ventetid. Lykke til!
baremay Skrevet 7. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 7. juni 2009 Tusen takk for svar dere to! Jeg har fått time hos aleris i august, og også fått henvisning til riksen - så får vi se. Vet noen hva kunstig bef. koster på f eks riksen? Vet at det er mellom 20 og 40 privat. Og hva hvis man bare trenger spørytene og "klarer" resten på egen hånd? Søndagsklem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå