Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Hvis ikke får du et ekstra "førerkort" på turistkontoret. kostet under 200,-
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #2 Skrevet 6. juni 2009 Sakset fra veivesenet: I hvilke land kan jeg kjøre med mitt norske førerkort? I Norge har vi fire forskjellige førerkortmodeller som er gyldige (lite rosa i bankkortformat, to versjoner av stort rosa samt liten grønn bok). Disse førerkortmodellene er også gyldige i alle EU/EØS-land, men vi vil anbefale deg å bytte til EØS-modellen (bankkortformat) dersom du skal reise til utlandet, slik unngår du misforståelser. Særlig anbefaler vi deg å bytte inn det grønne (liten grønn bok) som ikke har internasjonale klassebetegnelser Skal du kjøre bil i land utenfor EU-/EØS-område, godtar mange land EØS-modellen slik at du trenger ikke internasjonalt førerkort i tillegg. Men Statens vegvesen anbefaler at du tar kontakt med myndighetene i det aktuelle landet-eller landets ambassade i Norge- og forhører deg om hvilke regler som gjelder. Internasjonalt førerkortet får du ved henvendelse til NAF (Norges auotmobilforbund), KNA (Kongelig norsk automobilklub) eller MA (Motorførerenes avholdsforbund). I USA måtte jeg ha int. førerkort - men det var hundrede og ørtten år siden....
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #3 Skrevet 6. juni 2009 reiser til usa nå og må ha eget førekort i tilleg til det her hjemme. Fikk det på turistkontoret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå