Gå til innhold

Hvis motoren havarerer, får man bilens verdi fra forsikringsselskapet da? Full kasko...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bilen blir jo ikke kondemnert av motorhavari. Å skifte motor koster ikke det samme som en ny bil. Har du en gammel bil uten særlig verdi, og skaden blir regnet til mer enn bilens verdi, så blir den kondemnert. Eller at skaden har skadet rammen i bilen. Da også blir den kondemnert.

Hvor gammel er bilen? Har dere fortsatt garanti på den, så skal garantien dekke det. Jeg vet ikke hva forsikringsselskapet dekker, men er det ikke bare å ringe forsikringsselskapet ditt og høre hva de sier?

Jeg trodde ikke slike ting ble dekket av forsikring i det hele tatt. Det er ulykker o.l. bare som blir dekket. Det er akkurat som at husforsikringen din dekker hvis oen bryter seg inn og stjeler tv-en, eller om du mister den i gulvet, men ikke hvis den bare slutter å virke.

Men det er mulig jeg tar feil, altså.

Annonse

tror nok forsikring på bil innebærer at den dekker eventuell skade ved uhell/ ulykke med bilen..

om bilen bare ikke starter en dag, eller bare slutter å virke så dekker nok ikke forsikringsselskapet dette...selv om man har full kasko..

Da kunne man jo sendt krav til forsikringsselskapet bare noe var galt med bilen..og fått dekket utgifter til verksted og det er jo ikke helt slik det fungerer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...